"Three Kings" and "Three Wise Men" redirect here.
The Magi (/ˈmædʒaɪ/ or /ˈmeɪdʒaɪ/; Greek: μάγοι, magoi), also referred to as the (Three) Wise Men or (Three) Kings were, in the Gospel of Matthew and Christian tradition, a group of distinguished foreigners who visited Jesus after his birth, bearing gifts of gold, frankincense and myrrh. They are regular figures in traditional accounts of the nativity celebrations of Christmas and are an important part of Christian tradition.
According to Matthew, the only one of the four Canonical gospels
to mention the Magi, they were the first religious figures to worship
Jesus. It states that "they" came "from the east" to worship the Christ, "born King of the Jews."
Although the account does not mention the number of people "they" or
"the Magi" refers to, the three gifts has led to the widespread
assumption that there were three men. In Eastern Christianity, especially the Syriac churches, the Magi often number twelve.
The Magi are popularly referred to as wise men and kings. The word magi is the plural of Latin magus, borrowed from Greek μάγος magos, as used in the original Greek text of the Gospel of Matthew ("μάγοι"). Greek magos itself is derived from Old Persian maguŝ from the Avestan magâunô, i.e., the religious caste into which Zoroaster was born, (see Yasna 33.7: "ýâ sruyê parê magâunô" = "so I can be heard beyond Magi"). The term refers to the priestly caste of Zoroastrianism. As part of their religion, these priests paid particular attention to the stars and gained an international reputation for astrology,
which was at that time highly regarded as a science. Their religious
practices and use of astrology caused derivatives of the term Magi to be applied to the occult in general and led to the English term magic, although Zoroastrianism was in fact strongly opposed to sorcery.
... and led to the English term magic...
Encyclopædia Britannica
states: "according to Western church tradition, Balthasar is often
represented as a king of Arabia, Melchior as a king of Persia, and
Gaspar as a king of India." These names apparently derive from a Greek
manuscript probably composed in Alexandria around 500, and which has been translated into Latin with the title Excerpta Latina Barbari.
Беда также выдумал имёна Трёх Волхвов, посещавших младенца Иисуса: Каспар, Балтазар и Мельхиор?
Три царя́ — Каспа́р, Мельхио́р и Бальтаза́р (англ. Three Wise Men (три мудреца), Three Kings (Три Короля, три царя); греч. μάγοι, маги; з.-белор. Тры караля) — принятые в западноевропейской традиции имена волхвов, принесших Иисусу дары на Рождество (Поклонение волхвов). В Евангелии их имена и царский сан не упоминаются, традиция возникла в средневековье. Православная церковь не считает их царями, не подсчитывала их число, не давала им имена и не вписывала их в доктрину.
По преданию, мощи волхвов были найдены императрицей Еленой, положены были сначала в Константинополе, в IV веке перенесены оттуда в Медиолан (Милан), а в 1164 году, по желанию Фридриха Барбароссы, в Кельн, где, хранятся в Кёльнском соборе[
Pasakojama, kad Betliejuje gimusį kūdikėlį Jėzų aplankė Trys karaliai. Iš tiesų jie ...
Ne ne...
Sausio 6-oji mūsų krašte nuo seno vadinta: Krikštais, Atarašais, vėliau – Trimis Karaliais, o Latvijoje dar ir Žvaigždės arba Žvaigždžių diena. Ši diena laikoma 13 dienų trunkančio kalėdinio švenčių
laikotarpio, vadinamo „tarpkalėdžiais“, „tarpušvenčiais“,
„šventvakariais“, „vaišėmis“, pabaiga.
Astronomiškai šis laikotarpis
sutampa su Saulės „stovėjimo“ (lot. solstitium – Saulės stovėjimas)
laiko pabaiga. Vadinamasis Saulės „stovėjimas”, tai laikas kai dienos
trukmė beveik 2 savaites pastebimai nesikeičia, nes Saulė virš horizonto
kasdien keliauja vis tą patį trumpiausią kelią. O sausio 6-ąją įgudusi
akis jau gali pastebėti dienos Saulės kelio pailgėjimą pagal Saulės
tekėjimo ir laidos vietos pasikeitimą arba pagal žvaigždynų padėtį.
Etnoastronomas Jonas Vaiškūnas
nurodo, kad žiemos saulėgrįžos ir dienos pailgėjimo laiko nustatymui
ypač tiko Šienpjovių žvaigždynas kurį sudaro 3 Oriono juostos žvaigždės:
„Dėl savo padėties ekliptikos /.../ žiemos saulėgrįžos dieną, būdamas
beveik opozicijoje Saulei, jis teka netrukus po saulėlydžio. Pagal
Šienpjovių aukščio padidėjimą virš horizonto iš karto po Saulės laidos
galima įvertinti dienos pailgėjimo laiką. Jei apie Kalėdas 3 ryškiausios
Šienpjovių žvaigždės po Saulės laidos dar vos rodosi, tai jau Trijų
Karalių (01.06) dienos vakare – išryškėja pakilusios apie 6 laipsnius
virš horizonto. Tokia įsidėmėtino žvaigždyno padėtis ir buvo ženklu, kad
diena jau šiek tiek pailgėjo. /.../ Tai, kad žvaigždynas iš ties buvo
siejamas su Trijų Karalių diena, liudija ir kitas jam priskiriamas
pavadinimas Trys Karaliai“.
Beje, etnografė Pranė Dundulienė,
remdamasi etnografine medžiaga iš savo gimtųjų Švenčionių rajono, yra
tiesiogiai užrašiusi, kad nuo Kalėdų iki Trijų Karalių „diena pailgėja
per gaidžio žingsnį, arba tiek, kiek avinas pašoka į viršų, t. y. tokio
ilgio kelią nuėjo Šienpjoviai“.
Jonas Vaiškūnas
Krikštų/Trijų Karalių šventės paprotį sodybos statinių duris ir net
svarbius namų apyvokos daiktus ženklinti trimis kryžiukais sieja su
minėtu trijų Šienpjovių žvaigždžių, pagal kurias buvo nustatomas dienos
pailgėjimas po Kalėdų, sureikšminimu. „Manyta, kad pradėjus dienoms
ilgėti, vėlės privalo iškeliauti atgal į Aną pasaulį, tad Krikštų
išvakarėse kai kur buvo ruošiama atsisveikinimo su vėlėmis vakarienė,
vadinama Kūčelėmis. Kad namų aplinkoje neužsiliktų nė viena
nepageidaujama ano pasaulio būtybė, buvo „atrašinėjami“ pastatai ir
daiktai. Ant gyvenamo namo ir ūkinių pastatų durų, o kartais ir ant namų
apyvokos daiktų, šeimininkas švento židinio anglimi, o vėlesniais
laikais bažnyčioje šventinta kreida, žymėdavo tris kryželius
+ + +
Šio
ženklinimo svarbą primena ir šventės pavadinimai – Atarašai bei
Krikštai.
„Dedant krikštus“ iš sodybos išrašomi, išprašomi svečiai iš
Anapus“.
Atėjus krikščionybei ši tradicija buvo sulieta su Trijų karalių švente. Tuomet persirengėlių būrį papildė nauji karalių personažai.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą