2013-07-16

Nuomonės lyderis

Lyderis.

Būna demokratijos lyderis.

Būna vietų, kur susirenka daug lyderių.

Čia gi - nuomonės lyderis.

Kas tai?

Didžiausią įtaką “vidutinio statistinio” žmogaus nuomonės kokiu nors klausimu formavimui daro anaiptol ne masinės propaganda žiniasklaidoje. Didžiausią efektą duoda, kaip nebūtų keista, visuomenėje cirkuliuojantys mitai, gandai ir paskalos. Antras postulatas išplaukia iš pirmojo: efektyvus informacinis poveikis žmogui daromas ne tiesiogiai per masinės informacijos priemones, o per svarbius jam, žinomus, autoritetą jo akyse turinčius žmones (“nuomonių lyderius”) – nuomonių ir gandų transliatorius. Neoficialios asmeninės komunikacijos žmonėms yra reikšmingesnės už “oficialius” žiniasklaidos pranešimus.

Jei tikrai taip, reikia lyderį pagaminti:

Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT duomenimis, praėjusiais metais žiniasklaidos priemonėse daugiausiai kartų cituojamu įmonės vadovu tapo buvęs „Snoro“ generalinis direktorius Raimondas Baranauskas. Tarp aktyviausiai į komunikaciją investuojančių verslo sektorių dažniausiai žiniasklaidoje ir toliau figūruoja bankų nuomonės lyderiai. Vertinant vadovų kaip nuomonės lyderių vaidmenį šalies žiniasklaidoje tarp aktyviausių šioje srityje – bankų, telekomunikacijų ir draudimo bendrovių – R. Baranauskas (bankas „Snoras“) buvo cituotas 156 kartus. Po jo seka A. Zabulis („Omnitel“) ir A. Danys („Swedbank“).

Čia gi pernykščio tyrimo metu nustatyti lyderiai...

Vertinant 2011 m. nuomonės lyderių dvidešimtuką pagal jų užimamas pareigas 50 proc. sudaro analitikai, 25 proc. įmonių bei departamentų vadovai, 15 proc. atstovai spaudai ir 10 proc. finansų makleriai.

Kur mokslininkai, meno ir kultūros barų artojai, kur iškilūs mąstytojai?

O kam jie?

Grįžkim į šiuos laikus:

Nuomonės lyderių TOP 20 bankininkystės segmentas išlaiko tvirtas lyderio pozicijas – 15 asmenų atstovauja bankams, o šių metų nuomonės lyderiu išliko (???) „Swedbank“ vyr. ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Šiemet įtrauktas į tyrimą mažmeninės prekybos segmentas taip pat gana ženkliai prisideda prie viešosios nuomonės formavimo – į dvidešimtuką pateko 3 šio segmento atstovai.

Šiemet pardavėjas įtraukė...

Gal ir minėtuosius mokslininkus, meno, kultūros barų artojus, iškilius mąstytojus įtrauks?

Jei ir įtrauks, nieko jie nelaimės:

Šį pusmetį aktyviausia komunikacija pasižymėjo „Swedbank“ atstovai, kurie įvairiose žiniasklaidos priemonėse pasisakė daugiau nei 1.500 kartų, iš kurių net 621 priklausė p. Mačiuliui. Toliau aktyviausiųjų trejetuke išsidėstė „SEB“ ir „Danske“ bankų atstovų citatos.

Ir suprantama, kodėl: pinigai yra vienas pagrindinių (ekonomikos) mokslo tyrimų objektų, o šie mūsų nuomonės lyderiais paskelbtieji dirba tiems, kas pinigų netiria, o juos daro.

O pinigų ir indeformacijos priemonių valdytojams reikia...


Betgi visuomenė turi branduolį.

P.S. Kodėl traukiasi nuomonių lyderiai?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą