2015-01-01

Sarmatija Monake

Tiesiai sakau: įtartinas man Lietuvos kildinimas iš jau pradingusios Sarmatijos. 

"Sarmatism" (also, "Sarmatianism") is a term designating the dominant lifestyleculture and ideology of the szlachta (nobility) of the Polish-Lithuanian Commonwealth from the 15th to the 18th centuries. Together with "Golden Liberty," it formed a central aspect of the Commonwealth's culture. At its core was the belief that Polish nobles were descended from the ancient Sarmatians. It has been celebrated by adherents as well as sharply criticized.

Stanisław Antoni Szczuka in Sarmatian attire, wearing a kontusz

Tai tik viena priežastis.

Sarmatijos Vakaruose nebuvo, o Lietuva - buvo.

Ir tebėra. 

Į tąją Landynę senaisiais laikais ar ne iš šitos salos nuplaukėm?

Beje, jau seniau norėjau išsakyt tokią mintį: 

Sarmatijos vardą, kiek suprantu, pasiėmėm iš Ptolemėjaus ir, kažkodėl, iškart susitapatinom su ja, Sarmatija (pas Ptolemėjų Sarmatija + Germania = Europa minus Graikija), gal kad vėlesnė istorija lėmė, jog atsidūrėm toj, Sarmatijos, pusėj. Dabar gi „paprasto Lietuvos piliečio“ Edvardo Bernoto radybos patvirtina tokią, kadaise galiojusią politinę (graikiškai šnekant) aritmetiką:

Sarmatija + Germanija = Litavia = Λιθουανία

Esu rusiškoj etimologijos knygoj aptikęs aiškinimą, kad ta keltiška Litavia, šiukštu, nesietina su Lietuva; spėčiau, kad aiškino tarptautos atstovas. Juk buvusioji Λιθουανία galop jų vardu tapo vadinama, Europa.

Neatspėjauvokietisviso labo.


Pasitaikyk gi šitaip - pirmąją 2015-jų dieną prisiminiau šią paskaitą Vilniaus universiteto Teatro salėje, mat, ne per seniausiai joje Pekino operą 
žiūrėjau.

Tada Vilniaus universiteto Teatro salė 
savo duris atvėrė Vilniaus universiteto Konfucijaus institutui.

Kas atvėrė garbiosios Vilniaus universiteto senųjų rūmų Teatro salės senąsias duris 

Neįtikėtinam Londono Metropolitano universiteto dėstytojo Aivaro Lileikos pranešimui apie sarmatų tautos istoriją, nepaliksiančiam abejingais net ir labiausiai pasikausčiusius lietuvių tautos istorinių ištakų žinovus,

seminare, kurio 

...  moderatorius – naujienų portalo „Balsas.lt“ redaktorius Arūnas Brazauskas?

Lietuvoje Sarmatijos istorija yra mažai tyrinėta ir nežinoma plačiajai visuomenei, nors Baltijos jūra kadaise vadinta Sarmatų vandenynu, tauta, gyvenusi šiame regione nuo VII a. pr. Kr., buvo sarmatai.  Jie turėjo savitą kultūrą, papročius, religiją, visuomeninę santvarką. Sarmatų tautos šiandien jau nebėra, ji išnyko istorijos tėkmėje. Ar išnyko šios tautos kultūrinis paveldas ir pasaulėžiūra? Galbūt, lietuviai – tiesioginiai sarmatų paveldėtojai?

Vandenynas, Sarmatų...

Tata:)))

Taigi,

2009-tų metų rugsėjo 30 d. visuomeninė organizacija „JCI Vilnius“ drauge su naujienų portalu „Balsas.lt“ rengė seminarą „Ar Lietuvos šaknys Sarmatijoje?“.

Toje garbiojoje Vilniaus universiteto senųjų rūmų Teatro salėje.

Buvau tame seminare.

Klausiausi neįtikėtino Londono Metropolitano universiteto dėstytojo Aivaro Lileikos, (anksčiau žinomo kaip Aivaras Citronas), o iš tiesų besančio Aivars Citrons, pranešimo.

Vėliau sužinojau, kas yra naujienų portalo „Balsas.lt“ redaktorius Arūnas Brazauskas.

O šįryt pasižiūrėjau kas yra visuomeninė organizacija „JCI Vilnius“.


Junior Chamber International (JCI) is a non-profit international non-governmental organization of young people between 18 and 40 years old. It has members in about 80 countries, and regional or national organizations in many of them. It has consultative status with the Council of Europe, with the Economic and Social Council of the United Nations and with UNESCO. It was founded in Mexico in 1944. It encourages young people to become responsible citizens and to participate in efforts towards social and economic development, and international co-operation, good-will and understanding.
It publishes JCI World, a quarterly magazine, in six languages. It holds an annual conference, the JCI World Congress, in November of each year, and regional annual meetings, the JCI Area Conferences.

Past members


Hi guys!

Mielieji:)
Nonprofit...
Ar tik nebandot ir mūsų praeitį sunaikint?

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą