Šis simbolis, kaip ir apvaizdos akis, primindavo žmonėms, kad jie nuolatos stebimi ir ilgainiui sulauks atpildo už savo poelgius. Budizmo religijoje akių dievas simbolizuoja sąmonę. Jis ragina žmones vadovautis proto ir moralės principais, o ne aistromis ir troškimais.
XVIII a. apvaizdos akies simbolis pradėtas naudoti ant JAV karinių jūrų pajėgų uniformų. Šį simbolį taip pat galima išvysti ant kai kurių miestų herbų ir įvairių organizacijų logotipų. Tačiau dabar apvaizdos akis vis dažniau įgauna laisvą simbolinį aiškinimą.
Kodėl šįryt ją prisiminiau?
Ogi štai kodėl.
Vakar Lietuvos Nacionaliniam muziejui savo trumpoj kalboj, kurios neleido pasakyt, ketinau pristatyt susirinkusiems Lietuvos Visuomenės Tarybos,
skelbsiančios Lietuvą iš pražūties gelbstintį nutarimą, sudarymo idėją jos, Lietuvos (Visuomenės) Tarybos, Organizacinio komiteto (tokį turėjo ir 1905-jų metų
Vilniaus Didysis Seimas) vardu.
Šįryt štai kodėl apie tai šneku.
Užvakar vakare Garliavoj, netoli Garliavos bažnyčios
(nuoširdžiai tikiuosi, kad mūsų laikais
šitaip nenutiks) esančioj kavinėj kalbėdamas Vasario 16-tosios Šimtmečio knygos pristatymo proga priminiau ne tik 2017-tųjų Laisvės premija
pagaliau pagerbtosios Nijolės Sadūnaitės reikalavimą iki šiandienos, 2018-jų Vasario 16-sios, atsakyti, kur yra Garliavos mergaitė,
bet ir Dievo akį viduramžių paveiksluose simbolizuojantį veidrodį,
gebantį sukeisti kairę su dešine, bet nekeičiantį viršaus su apačia, ir ten, toje kavinėje, susirinkusiems šauniems garliaviškiams (ir ne tik) pasiūliau namie susiieškot veidrodį, besielgiantį atvirkščiai - keičiantį viršų su apačia, bet nekeičiantį kairę su dešine.
Paieškokim.
Paieškokim - suradę ir susipratę išlįsim atgalios iš
Landynės.
Hi.
:)
:))
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą