– Bet sakoma, kad gyvename visuotinio raštingumo laikais.
– Ne, mes gyvename visuotinio neraštingumo laikais. Dabartinis dvyliktokas jau nesugeba parašyti diktanto be trisdešimties klaidų, o diplomuotas specialistas raidę “s“ rašo su nosine. Ar jie raštingi?
Aš per tiek metų keturias karves išmokyčiau į medį įlipti.
Daugelis žmonių ir skaityti nemoka – jie visiškai nesupranta, ką skaito. Ir aš nekalbu apie grožinį tekstą, kuriam suprasti reikia daugiau išskirtinių sugebėjimų.
– Jūsų manymu, kodėl taip atsitiko?
– Valdžiai nereikia. Pabandyk suvaldyti tris milijonus kultūringų, raštingų bei mąstančių žmonių ir tris milijonus neraštingų runkelių, kuriems rūpi tiks seksas, „shoppingas“, diskoteka ir ausinės ant ausų net einant miegoti.
Tokiems zombiams nieko nereikia – per rinkimus pažadi, kad duosi atsikąsti rauginto agurko ar apseilėtos dešros, ir viskas. Valdyk ir norėk. Kaip anksčiau sakydavo, kuo tamsesnė liaudis, tuo ją lengviau valdyti. O juk buvom viena raštingiausių tautų.
Sunku nesutikti su rašytoju Romualdu Granausku.
Sunku nesutikti su rašytoju Romualdu Granausku.
Medžių viršūnės.
Kas čia?
Kas gi šitaip ragina kovoti už savo Lietuvos miestą?
Ar ne tokie patys?
- Tokių universitetų, kaip Šiaulių ir Edukologijos neturi būti,- sako Švietimo ir mokslo ministras.
Edukologija.
Abu šie universitetai sovietmečiu vadinos pedagoginiais institutais.
Mano tėvai buvo mokytojai - tėvas neakivaizdiniu būdu baigė Vilniaus pedagoginį institutą, o mama, irgi tokiu pat būdu - Šiaulių; studijavo dirbdami, mokykloje neišsimokėtinai.
Tada, prie sovietų, jie, tie institutai - vienintelės Lietuvoje aukštosios mokyklos, ruošę pedagogus, mokytojus - buvo, o dabar jų nebeturi būti?
Ar tik ne todėl?
Παιδαγωγός.
Piramidė.
Kodėl, būna, valdžiai nereikia žinių?
Šią savaitę tikrinau rašto darbus, tarptautinės studentų grupės, kurioje visi užsienio studentai šiuos
sprendė ir beveik visi išsprendė, tuo tarpu beveik visi mūsiškiai atkartojo angliškojo, originalaus Checkuolio pasiūlytą neteisingą atsakymą: neteisingu jį vadinu todėl, kad i^i turi be galo daug reikšmių (ir jos visos realiosios), kaip ir kompleksinis e^(-pi/2) laipsnis (jos visos ne realiosios, o kompleksinės, išskyrus vieną), ir jos visos skirtingos, išskyrus tik vieninteles iš tų dviejų begalinių reikšmių aibių sutampančias realiąsias tų kompleksinių laipsnių reikšmes (e^(-pi/2), priminsiu, tik vieną realiąją ir teturi); kitos gi, pakartosiu, skiriasi.
Beje, iš vieno mūsiškių per pertrauką išgirdau, kad tas išmintingasis angliškasis Checkuolis pinigų už atsakymą ėmė prašyt.
Beje: elektra.
i - kompleksinis, o ne realusis skaičius, i^i ieškodamas niekaip neišsiversi be kompleksinio laipsnio sampratos.
Beje, iš vieno mūsiškių per pertrauką išgirdau, kad tas išmintingasis angliškasis Checkuolis pinigų už atsakymą ėmė prašyt.
Beje: elektra.
i - kompleksinis, o ne realusis skaičius, i^i ieškodamas niekaip neišsiversi be kompleksinio laipsnio sampratos.