2017-11-04

2017-11-03

Lėtuva


Aite:


Graikų mitologijoje Aitė („sugriauti“, „kvailystė“, „apgaulė“) – Dzeuso duktė, proto užtemimo, kliedesio, pažeminimo personifikacija. Šis graikų žodis reiškia veiksmą atliekamą didvyrio, dažniausiai dėl puikybės, kuris priveda prie mirties ar nuopolio.

Homero „Iliadoje“ ji minima kaip vyriausia duktė, bet neminima motina. 

... bet neminima motina...

Nu nu...

Tų graikų protas ... aina na...mo, į Atėnus:

 Kas pirmesnis, tas gudresnis!


[pronunciation?] 

Lėtai!


Neskubėk, ir būsi pirmas!
Lėtai seka paskui Aitę, bet nespėja, kadangi Aitė labai greit keliauja aina.

Lėtai („maldininkės“) graikų mitologijoje - maldų personifikacijos, Aitės palydovės. Šios deivės minimos Homero „Iliadoje“, 9 knygoje kaip luošos ir susiraukšlėjusios Dzeuso dukterys (motina neminima). 

:((

Šios dukterys seka paskui Dzeuso ištremtą dukterį Aitę kaip gydytojos, kurios nespėja su greitai keliaujančia ainančia Aite.

Aik tu sau!
Būtent!




Jei A, tai ir B

Viešųjų ryšių specialistė Rūta Vanagaitė
penktadienį pripažino, kad paskelbė melagingus teiginius apie partizanų vadą Adolfą Ramanauską – Vanagą ir viešai atsiprašė dėl savo „skubotų ir arogantiškų“ komentarų.

„Šiandien aš atvirai pripažįstu, kad mano išsakyta nuomonė dėl to, kad Adolfas Ramanauskas-Vanagas nepatyrė kankinimų, o susižalojo pats, buvo visiškai klaidinga, paremta bylose užfiksuotu melu, stengiantis paslėpti kankinimų pėdsakus“, – teigia R. Vanagaitė BNS atsiųstame komentare.

„Labai gailiuosi dėl savo skubotų ir arogantiškų komentarų viešumoje“, – sakė ji.
Pasakius A, derėtų
pasakyt ir B.




Agresorius

...feisbuko grupėje „Fabijoniškės“ kilo arši diskusija dėl Vilniaus gyvūnų globos namų „Grinda“ darbuotojų poelgio su benamiu šunimi.

Anksčiau Fabijoniškių gyventojai skundėsi, kad kiemuose bėgiojantis šuo gąsdina praeivius, aploja, puldinėja. Tuo tarpu kiti aiškino, kad šis gyvūnas niekada nekėlė jokio pavojaus, buvo baikštus ir nieko neprisileisdavo.
Agresorius...

AGRESORIUM BŪNA TIK PRALAIMĖJĘS.
Ką - nepavyko laimėti?

aggressive (adj.)




1791, "characterized by aggression, tending to make the first attack," with -ive + Latin aggress-, past participle stem of aggredi "to approach; to attempt; to attack," from ad "to" (see ad-) + gradi (past participle gressus) "to step," from gradus "a step," figuratively "a step toward something, an approach" (see grade (n.)). In psychological use from 1913, first in translations of Freud. Colloquial meaning "self-assertive, pushy" is from 1931. Related: Aggressivelyaggressiveness.

agree (v.)

late 14c., "to give consent, assent," from Old French agreer "to please, satisfy; to receive with favor, take pleasure in" (12c.), a contraction of phrase a gré "favorably, of good will," literally "to (one's) liking" (or a like contraction in Medieval Latin) from a, from Latin ad "to" (see ad-) + Old French gregret "that which pleases," from Latin gratum, neuter of gratus "pleasing, welcome, agreeable" (from suffixed form of PIE root *gwere- (2) "to favor").

In Middle English also "to please, gratify, satisfy," a sense preserved in agreeable. Of parties, "come to agreement; make a settlement," mid-15c.; meaning "to be in harmony in opinions" is from late 15c. Of things, "to coincide," from 1520s. To agree to differ is from 1785 (also agree to disagree, 1792). Related: Agreedagreeing.

gg ... g ...


aggress (v.)
"make an attack," 1714, probably a back-formation from aggression; an identical word was used earlier with a sense of "approach
(1570s) and in this sense it is from French aggresser, from Late Latin aggressare, frequentative of Latin aggredi 
"to approach, attack." Related: Aggressed; aggressing.

Fine?

Išties Pavojingi Referendūmai

Šis - teisingas Referendūmas Referendumas,
tiesa?

Štai
kur Tikrai
Pavojingi 
Referendūmai
...

Gojaus Ąžuolas

Stambiausias Lietuvos medis.
Gojus.

Nežinojau Gojaus Ąžuolo -
Simas
parodė.

2017-11-02

Vėlinių Manifestas

Bėda ta, kad netgi mūsiškiai Lietuvą išsaugoję
skrenda Landynėn ar kur kitur; arba (ypač po šitokių liūčių kaip šį rudenį) stačia galva neria alkoholio liūnan.

Niekinga 55 mln. EUR suma ( galimos ES sankcijos už kvalifikacinių žemės pardavimo mechanizmo saugiklių nenuėmimą) mūsų Centro (ES) išlaikytinių kraštu tapusiai Lietuvai atrodo didelė, ir taip yra tuo pat metu, kai 

Veiksmas (mūsų valdžios bijojimas tų ne 45 milijonų, bet šiek tiek 
didesnės - 55 milijonų eurų - galimos ES baudos Lietuvai už 
neklusnumą, mūsų - 
MŪSŲ FRAGMENTIŠKAS LANDŽIOJIMAS SEIMAN AR PARAŠŲ PO 
PETICIJOM RINKIMAS) vyksta tuo pat metu, kai Liuks Bičo 
vadovaujama Europos Sąjunga 
turi savo narę - to šaunuolio tėvynę, kurią mūsų Prezidentė mums 
pavyzdžiu rodo
kuri  (Ar peržiūrėjot nuorodą?) yra prasiskolinusi po 6 milijonus 
eurų skaičiuojant kiekvienam josios gyventojui, arba 67 BVP 
(6731% BVP) (žr. Nr.6 Luxembourg), kuri dar pernai balandį  
savo įmonei suteikė licenciją prekiauti „baisiuoju" bitkoinu 
visoje ES, taigi, ir Lietuvoje, o to bitkoino kaina, atlaikiusio 
Didžiųjų Bankų ir Didžiųjų  Vyriausybių sinchronizuotą 
puolimą, kyla kosminiu greičiu; taigi, kai jie, liuksemburgiečiai, 
šituo kriptovaliutų „liftu" pakils į „tūkstantąjį" Valiutų Pasaulio 
aukštą, atiduos PO TRIS NAUJĄSIAS KAPEIKAS vietoj 
6 milijonų eurų skolos MUMS IR Į MUS PANAŠIEMS ASILAMS 
ir toliau Liuks gyvens.

Taigi, nepykit - bet NUSTOKIM BŪTI ASILAIS 

Štai kaip yra, Mieli Tautieciai Laisvoje Lietuvoje ir Landynėje!

Priminsiu Pilėnų vadą Margirį, dabar Lietuvoj saviškių niekinamą
tą patį, kuris, 7 metams likus iki Pilėnų - ne visos Lietuvos! - žūties išdrįso iškviest dvikovon Vakarų kariaunos vadą 
Joną Liuksemburgietį

Dvikovą, kiek suprantu, Margiris laimėjo, o karo - ne: 
NEBUVOM VIENINGI.

VIENYKIMĖS! 

ŠIUKŠLES IŠ GALVŲ IŠSIPURTYKIM IR BIJOT NUSTOKIM!

Devyni Šventieji Danguje

Tolmačiovo oro uoste, kuris minimas Vėlinių dienos pranešime, teko praleisti ir Sausio 13-ąją...

Иркутская авиакомпания "ИрАэро" решила освятить полученные в 2016-2017 годах лайнеры Sukhoi Superjet 100 и присвоить им имена святых, сообщили в четверг "Интерфаксу" в пресс-службе авиаперевозчика.
Авиапарк "ИрАэро" за два года пополнился девятью самолетами российского производства. Совместно с Иркутской епархией Русской православной церкви было выбрано девять имен святых.
Самолетам присвоят имена Спиридона Тримифунтского, Матроны Московской, Владимира Крестителя, Ксении Петербургской, апостола Петра, апостола Павла, Сергия Радонежского, Серафима Саровского и Александра Невского.
Церемония освящения самолетов состоится 7 ноября. Ее проведет настоятель храма Дмитрия Донского протоиерей Константин Кожуховский в иркутском аэропорту.
Ранее сообщалось, что "ИрАэро" подписала договор с Государственной транспортной лизинговой компанией о лизинге четырех новых самолетов Sukhoi Superjet 100 в модификации LR с дальностью полета до 4,5 тыс. км. Все самолеты были переданы авиакомпании в первом полугодии 2017 года и уже эксплуатируются.
Авиакомпания "ИрАэро" базируется в международном аэропорту города Иркутска. Дополнительные узловые аэропорты находятся в Новосибирске (Толмачево), Магадане и Якутске. Компания выполняет регулярные, чартерные и грузовые перевозки по России, странам ближнего зарубежья и в Китай.

Подробнее: http://www.newsru.com/religy/02nov2017/sukhoi.html






Vėlinės 2017

Jos šiandien, bet Laisvoj Lietuvoj turiu eit darban Vėlinių dieną, tėvų ir
brolio kapą lankiau vakar, lietaus permerktam Panevėžy.
Gūdžiuoju sovietmečiu tos Panevėžio Ramygalos gatvės kapinės buvo lankomos Vėlinių dieną, jose skambėjo tyli muzika (to nebėr), jos buvo apšviestos ne tik žvakelių šviesa (to irgi nebėr) ir, kažkodėl (todėl?), dažniausiai būdavo ne merkiamos lietaus, bet sukaustytos gruodo ir/ar jau padengtos sniegu.

Beje, šiemet, skirtingai negu mūsų taip nuoširdžiai besivejamoj Vokietijoj, kapų žemės mums dar nereikia nuomotis (bent jau mano šiandieninėmis žiniomis).

Pavojingojo Referendūmo vado
kapo (?? ... ??) vakar neaplankiau - brangoka tapo dėstytojui automobiliu bastytis Visų Šventųjų dieną po Laisvą Lietuvą:(

Išskirtinė

Kas?
Buožinyčia!
Mokėti mokesčius paraginęs arkivyskupas Sigitas Tamkevičius sukėlė diskusijų audrą. Daug žmonių socialiniuose tinkluose ėmė stebėtis, kad mokėti mokesčius ragina tie, kurie patys nuo jų yra atleisti. Stebisi ne tik tauta, bet ir jos išrinktieji. Seime pasigirdo siūlymų pačiai bažnyčiai labiau prisidėti prie šalies biudžeto, taip pat deklaruoti iš žmonių gautas aukas. Tačiau tiek premjeras Saulius Skvernelis, tiek valstiečių lyderis Ramūnas Karbauskis abstulbo paklausti apie mokesčius bažnyčiai. Abu tikina, kad jokių papildomų mokesčių dievo tarnams įvesti neketinama.
:))

... the tax status of the Vatican City was the earliest example of a tax haven (the first Papal States being recognised in 756).





Zimbabwe


Bitcoin Price Climbs to $12,400 in Zimbabwe
:)
:))
Zimbabwe.
Tai bent Vėlinės...


2017-10-31

Na va

Po A. Ramanausko-Vanago šmeižto – siūlymas 2019-uosius skelbti Lietuvos žydų metais
Penki Seimo konservatoriai siūlo 2019-uosius skelbti Lietuvos žydų metais.

Seimas 2018-uosius ketina paskelbti A. Ramanausko-Vanago
metais minint jo 100-ąsias gimimo metines.

Kodėl ir dėl ko, po 10 metų

2007-04-29
Kodėl ir dėl ko

2017-10-31
Pasaulinės meteorologijos organizacija, ištyrusi šiltnamio dujų koncentraciją ore 51 pasaulio šalyje, paskelbė grėsmingą išvadą – tokio kiekio anglies dvideginio (CO2) atmosferoje nebuvo 800 tūkst. metų.

Pasak klimatologo dr. Donato Valiuko, šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis atmosferoje sparčiai šoktelėjo kartu su pramonės revoliucija.

„CO2 kiekis sparčiai didėja dėl pramonės jau kelis šimtmečius. Nors tų dalelių svyravimas yra palyginti mažas, tačiau visada fiksuojamas tendencingas augimas. Didėjimas siejamas ir su praėjusiomis sausromis, sumenkusiais miškų plotais, o su tuo susijęs ir mažesnis CO2 sugėrimas. Ir nors visi mes esame užsibrėžę stabdyti CO2 emisijas, kol kas mes to nedarome” – aiškino Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Klimatologijos skyriaus vedėjas dr. D. Valiukas.
Palūkaniniai
pinigai mus gena...


Mažai ir Daug

Kas sugalvojo Vydiją?

Vilhelmas Storosta (slapyvardis Vydūnas)?
Jau slėptis po slapyvardžiu reikėjo...

Kodėl Vyda, Vydija dingo iš mūsų žodyno, jei tokios buvo?


vydė́ti, výdi (výdžia)-ė́jo intr. K, KŽ, DūnŽ; N
1. jausti apmaudą, kartėlį dėl kieno nors pasisekimo, gerovės: Pavydelninkas vydė́te pavydė́jo man gerų arklių J. An manę žmonės kalbėjo, jaunai vydėjo LTR(Al).
2. gailėti, šykščiam būti: Mes nevýdam, galia valgyti kiek nora Sg. Puošti kapą mums nevydžia, kad sodina kvietkeles prš. Kad savo Tėvynėn sugrįžti galėčiau, tuomet aš kaip paukštis dainų nevydėčiau rš. 
|
 refl.: Įdėk sviesto, negailėkis, mylėk svečią, nevydėkis LTR(VšR).
pavydė́ti Rtr
1. intr. DP541, M.Valanč, K, DŽ, KŽ, Sb, Mlt, Tvr jausti pavydą, apmaudą, kartėlį dėl kieno nors pasisekimo, gerovės; gaivališkai norėti pačiam, ką kitas turi: Vienas antram uždarbio pavydė́jo NdŽ. Nemanyk, kad aš tau pavýdžiu NdŽ. Aš tau nepavýdžiu NdŽ. Nepavydė́jo ji draugei laimės NdŽ. Da man daug kas pavýdi, kad gerai gyvenu Dglš. Veizdime ant kitų, kurie geriaus turis ir pavydime jiemus geresnio palaiminimo DP414. Dovanos Dievo, kurios kas patis netur, ne vienas antram tenepavydi DP112. Bet toji driežų giminė ir sėkla ano senojo žalčio… visados pavydi jai (Elžbietai) šitos malonės DP473. Kaip ižpildysime dešimtą [Dievo prisakymą]? Negeisdami turto ir visokio daikto artimo būdu nepatogumi nei vėl pavydėdami jam jo gero DK87–88. Ir pradėjo tas brolis Simutis pavydėti tos bagotystės broliui savo, o pati ano da labiausiai DS219. 
^
 Geriau šuns migė[je] gulėti, ale kitam nepavydėti LTR(Vdk). Mum turėti, ė jum pavydėti OG86. Sveikata buvo pavydė́tina NdŽ. 

pavydė́tinai adv.: Visų ūpas buvo pavydė́tinai geras NdŽ. 
|
 refl. Krš, Lnkv, Slv: Pasivýdi vienas kitam J. Et žmonės – pasvýdi vienas kitam Ktk. Dabar niekas nebedainuoja, dabar tik bartis, apsikalbėt, pasivydė́t Slm.
2. intr., tr. gailėti, šykščiam būti: Juodą bulvynę pasrėbsi, dar nė ogurklo neduos, pavydė́s i to [tarnaujant] Žlb. Duona supūva, tai į mėšlą užkasa, ale vaikam pavýdi Slv. Argi nežinot, kad nei viens malonings karalius, juos (vilkus) užmušt ir išgaišyt žmonėms nepavýdi? K.Donel. Kurio vaisiaus ižg medžio Dievas žmogui pavydėt arba skųst turėjo DP626. [Šelmis] saldžioms kalboms meilingai klastą dūmoja ir, bebučiuodams širdingai, kožną kąsnelį pavýdi K.Donel. Ėsti nepavydė́jo, o į karzinką rinksi – baus Lks. 
^
 Valgaite, valgaite! Kas padėta – nepavydė́ta Rš. Padėta, tai nepavydė́ta, valgykit Sld. Ka pavydė́damas duodi – nėko neduodi Erž. 
|
 refl. KI4, Bgt: Visi vieni kitam pasivýdžia, gaili Sb. Aš tei[p] taupinu, kad aš sau pasivýdžiu Skr. Titnagas, pasivýdi sau ir valgyt KzR. Ji šnekos sau nepasivýdžia (juok. daug šneka, plepaSkr.
3. intr. DŽ, Rm būti pavydžiam, pavyduliauti: Jis jos pavydė́jo broliui NdŽ. Dėl to kalbėjau, kalbužėms kėliau, kad aš patsai norėjau, o kitam pavydė́jau JD334. Kitam bepavydant, nei pačiam galia nekliūti LTR(Vdk).
užvydė́ti NdŽ, FrnW, KŽ; N, L
1. intr. S.Dauk, M, DūnŽ, Bt, End, Šd, Sb jausti apmaudą, kartėlį, pavydą dėl kieno nors pasisekimo, gerovės: Užvýda kitam, negeri anie žmonys Rdn. Dirbk i turėsi, neužvydė́k kitam Krš. Ale kupiškėnų bobos labai užvýdžia Slm. Nereikia ažvydė́t žmogui laimės Trgn. Dabar vienas kitam ažvýdi, pavydnykai labai Sug. Štai tuoj kitas jau užvydi dienužėlių jam džiaugsmingų B.Sruog. Ažvydė́ta karvė, nedora Klt. Jie ùžvydžia man visa ko Kls. Bet jau mūsų toksai papratimas: kits kitam užvydžiame TS1901,1. Vel[nia]s labai užvydė́jo Dievuo, kam tas daug galįs (ps.) Krš. Piktos dvasios užvyda mums ir neužkenta mūsų, todėl stato mums pinkles M.Valanč. Neužvydėtina dalis juodo pranašo, kuriuomi turiu būti šiuomi žygiu V.Kudir. Pradėjo vyresnieji broliai jauniui ažvydėt BsPII235. Slėpk tavo pasisiundymą nuog to, kuris tau užvyd SPII187. Tasai gi jau tenai išpeiktas teip bjaurus šėtonas, regėdamas žmogų, aną biedną Adomą, ir su moterimi tavorišium savo, kad buvo didėje poduksy, didėje raskašy Pono, užvydėjo jamui to MP146. 
^
 Ubagui ir plikiui nieks neužvyda VP48. 
|
 refl. Bt: Rods i geriau gyvena, i ko, o taip užsivýda Krš. Čia žmonės užsivýdžia vienas kitam Pl. Prasti žmonys čia juo užsivýdas Trš. Viešpaties neklausom, daugkart užsivydžiam, ko pikčiausiais būdais vienas antrą lydžiam TS1901,6–10b.
2. intr., tr. Šln, Gd, Vkš gailėti, šykščiam būti: Aš užvýdžiu jam tą daiktą J. Degtukų užvydė́davo pypkučiui užsidegt Erž. Užvydi mums tos duonos, veja svetiman kraštan TS1904,1. Užvydįs nekenčia valgant ir skaudu jam yra, jei tur pakelti strovą (stalą) BBSir14,10. 
|
 Ne[b]iužvýda [kolchozas] gyvolių auginti, dabar leida DūnŽ. 
^
 Kas kitam užvyda, i pats netura Pln. 
|
 refl.: Užsivydė́jo: tiek medaus turia, nenorėjo duot Vlkš. Ne tai kaip, ale juodu viens kitam i duonos kąsnio užsivýdžia Rs.
3. intr. būti pavydulingam, pavyduliauti: Užvýda savo pačiai su kitais pašokti Šauk. Užvydė́jo [gražaus vyro] ir seseriai Bb. Aš esmi Pons Dievs tavo didis, teipogi meilėj užvydįs PK107. 
|
 refl. Gl: Viena kitai užsivydi, kad berniukai jas palydi LTR(Jnš).


vỹdžius sm. (2) NdŽ; BBPat7,2, BzB338 žr. vydys: O tu… dukteres Zion leisk bei dieną, bei naktį ašaras kaip upę. Nei liaukiasi, ir tavo vydžius tenesiliauja BBRd2,18. 
^
 Apsaugokiam kaip akies vydžių BBPs17,8.

vydỹs sm. (4) J.Jabl, NdŽ, Als, Ms; Kos133, vỹdis (2) Plt; Ls, E, Rtr, KŽ žr. vyzdys: Vydis akies S.Dauk. Juodymė akies yra vỹdis J. Patį akies vỹdį jau pradėjo vilkti, o dar pas daktarus važinė[ja] ir nora šviesybę atgauti Vkš. Aš bijau, kad mun akies vỹdį neapvilktų Skd. Piemuo su votegu vỹdį išsikirto Šts. Katės vydžiai y[ra] pailgi, o žmogaus – apskriti Lž. 
^
 Saugok kaip savo akies vỹdį Yl. Gimdytojai, sergėkiate vaikus jūso kaipo vydį akies brš.

 į vỹdį užgáuti įžeisti: Tik tu man į vydį užgavai, tik žodį negerą pasakei ant kunigo J.

Kunigas.

Kuniga Knyga...

Mažvydas - mums, iš Mažąja tapusios Didžiosios LietuvosKunigo Knygą atnešė.

Daugvydas - jiems.

Net ir Vasario 16-tosios AktąVokietijos mums Mažylis parvežė:))