Vaikystėj nebūčiau patikėjęs, kad Dariaus ir Girėno skrydžio 80-mečio proga teks skaityti jų žygdarbį juodinančius Nepriklausoma vadinamos Lietuvos spaudos rašinius.
Radijo naujienos, Nacionalinio transliuotojo.
Nacionaliniu save vadinančio dienraščio rašinys: Darius ir Girėnas neturėjo skrydžio leidimo, skrido nelegaliai, o leidimo neturėjo, nes pagailėjo pinigų per 1930-jų ekonominę krizę.
Štai ką nustatė sėkmingų oreivių randantis lrytas.lt:
42. Leidimo gavimą galima paspartinti didesnėmis įmokomis 2013-07-17 10:06 IP: 84.15.188.14
Su S. Dariumi bendravęs Valstybės departamento padalinys liepos 15 dieną pasiteiravo Prekybos departamento, ar lietuviai išskrido nepaisydami draudimo. Šis tai patvirtino ir pranešė, jog svarsto galimas sankcijas. Skrydžių leidimų išdavimo procedūra tuo metu buvo labai komplikuota. Ją buvo galima paspartinti didesnėmis įmokomis, bet lietuviai to sąmoningai nedarė. Valstybės departamentas, be kita ko, turėjo gauti skrydžio maršrute numatytų šalių leidimus kirsti jų oro erdvę arba prireikus leistis jų teritorijoje. Paminėta Niufaundlandas, Airija, Anglija, Nyderlandai ir Lietuva. Vokietijos leidimo nereikėjo, nes buvo pasirašytas specialus dvišalis susitarimas. „Dokumentai rodo, kad leidimais buvo pradėta rūpintis per vėlai."
Keista, bet lietuviai ir dabar sąmoningai nedaro didesnių įmokų.
Valstybės departamentas, be kita ko, turėjo gauti skrydžio maršrute numatytų šalių leidimus kirsti jų oro erdvę arba prireikus leistis jų teritorijoje...
Ar labai stengėsi juos gauti, korespondentės nerašo.
Jei Darius ir Girėnas būtų pasiekę Kauną, jų skrydis būtų tolimiausias to meto aviacijos istorijoje.
Buvo antras...
46. Kolumbas 2013-07-17 10:16 IP: 84.15.188.142
Aš išplaukiau atrasti Amerikos TURĖDAMAS VISUS REIKIAMUS VALDŽIOS LEIDIMUS.
Этим полётом был открыт воздушный путь для перевозки почты между Америкой и Европой.
39. Oro paštas iš Amerikos į Europą 2013-07-17 09:46 IP: 84.15.188.142
1933 m. liepos 17 d. žuvę lakūnai Steponas Darius (1897-1933) ir Stasys Girėnas ( 1893-1933) įnešė svarų indėlį į aviacijos, taip pat ir į oro pašto raidą. 1934 m. Lietuvoje išleista jiems skirta oro pašto ženklų serija ( "Cumšteino" katalogas, Nr. 382-387). Lėktuvo likučiai bei lakūnų asmeniniai daiktai, naudoti skrydžio metu, saugomi Kauno valstybiniame istorijos - muziejuje. Čia galima pamatyti brezentinį pašto maišą, vokus, antspaudus. Šie daiktai - pirmojo aviacijos istorijoje pašto, skraidinto iš Šiaurės Amerikos į Europą per Atlanto vandenyną, relikvijos. Norėdamas surinkti trūkstamų skridimui lėšų, S. Darius nutarė gabenti paštą į Lietuvą. Apie tai jis pranešė 1933 m. sausio 11 d., kalbėdamas per Čikagos radiją. Vasario 6 dieną S. Darius kreipėsi į Lietuvos pasiuntinį Vašingtone B. Balutį, prašydamas leidimo pervežti paštą, ir jį gavo. Kitą diena sutikimą davė JAV pašto tarnyba.
Pašto siunta buvo pristatyta.
Pavėluotai...
Anksčiau ar vėliau turėtų paaiškėti, kodėl JAV taip atsargiai vertina S.Dariaus ir S.Girėno istorinį skrydį – juk tai buvo jų piliečiai”, – „Lietuvos rytui” kalbėjo S. Pilinkus.
Chicago irgi JAV.
Paskaitykit.
Paminklas Dariui ir Girėnui, Chicago.
A Lithuanian board of investigation was appointed to determine the cause. It concluded that the pilots were properly qualified, and the aircraft was properly outfitted. They added that the most difficult part of the flight was executed with great precision. The commission concluded that during the crash the aircraft engine was running (the propeller was rotating), and there was enough fuel on board.
Some sources mention pilot error, but both pilots were highly experienced. During his career as pilot, Darius had never been involved in any previous accidents. In 1931, Girėnas had won first prize in a flight festival in Chicago for gliding his plane and landing with a dead engine.
According to the board, the catastrophe occurred due to difficult weather conditions combined with engine defects. The crash most probably was a result of failed emergency landing. There were rumors and suspicions in some quarters, that the plane was shot down, having been mistaken for a spy plane, because it flew near a concentration camp. Autopsies of pilots revealed no signs of any bullets. However, not all parts of the plane were returned to the Lithuanian government.
Procedūrai paspartinti sąmoningai nedavė $...
2013-07-17
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą