2014-05-11

Prezidento rinkėjo nuotykiai

Nesisekė.

Vakarop atsidūriau Šeškinėj, tai ir nutariau išbandyt balsavimą svetimoj rinkimų apylinkėj.

19:30 atėjau į sūnaus mokykloj esančią Šeškinės rinkimų apylinkę.

Jauno vyro nenustebinau pasakęs, kad esu svetimoj rinkimų apylinkėj. Jis paėmė mano asmens tapatybės kortelę, pabūrė nešiojamojo kompiuterio klavišais ir pasakė, kad reikės palaukti.

- Kiek?

- Nuo 5 min. iki pusės valandos.

Kaip žadėta.

Nuo staliuko pamojo rinkimus stebinti Joana, tai nuėjau paplepėti. 

Bet viso labo po, matyt, penkerių minučių tas pats jaunas vyras atnešė man A4 formato atspausdintą popieriaus lapą ir pasiūlė eit pas apylinkės rinkimų komisijos pirmininkę, prie pirmojo stalo.

Prie stalo buvau antras, anksčiau atėjęs vyras aiškino pirkęs butą, persikraustęs ir pan. Paskaičiau savajam spausdintuvo pamargintam lape, kad manoji rinkimų apylinkė 19:37 patvirtinusi, jog nebalsavau joje, jog mano išankstinis balsavimas paštu, jei toks buvęs, bus negaliojantis ir panašiai. Man reikėjo pasirašyti, kad antrąsyk nebalsuosiu, o į savo apylinkę negalėjau nuvykti, niekaip. Šį pastarąjį tekstą perbraukiau, parašiau, kad šioji apylinkė man šiandien patogesnė (kaip tik taip ir sakė šįryt Elertė radijas) ir pasirašiau. 

Komisijos pirmininkė patikrino mano tapatybę, manąjį lapą perdavė kitiems pasirašyt, mane įrašė rinkėjų sąrašan ir paprašė pasirašyt, kad gavau rinkimų biuletenį. Tik spėjau pasirašydamas pasakyt, kad negavau, o pasirašau, kai prieš mane buvęs naujakurys paklausė:

- O kur mano biuletenis?

- Kodėl jam nedavei? - klausė saviškio komisijos nario pirmininkė.

- Kad jis neprašė, - atsakė tasai ir atplėšė lapą su pretendentų į Prezidento postą pavardėmis.

- Pavargot? - paklausiau pirmininkės.

- Tai dėl tos naujovės su svetimų apylinkių balsuotojais, - atsakė.

- Negi anksčiau to nebuvo? - klausiu.

- Ne, pirmi tokie rinkimai, - atsakė.

Taigi, kur Zenonas Vaigauskas šią naujovę buvo išbandęs praėjusiuose Seimo ir savivaldybių rinkimuose,


lieka paslapty.

Paprašiau to kompiuterio spausdintuvu spausdinto lapo kopijos, bet negavau jos - apylinkės rinkimų komisija kopijavimo aparato neturėjo.

Pabalsavau, atsisveikinau su Joana ir išėjau.

Pažiūrėjau laikrodin ir pamaniau, kad gal spėsiu savo rinkimų apylinkėn.

Ir spėjau.

19:59 įėjau dukros mokykloj esančion Sietuvos rinkimų apylinkėn.

Ten prie kompiuterio buvo dvi merginos. Pasilabinau, pasisakiau, kad ką tik balsavau Šeškinėj ir noriu įsitikinti, kad mane išbraukė iš apylinkės rinkėjų sąrašo.

- Tuoj pamatysim, - nenustebo mergina prie laptopo, įvedė mano duomenis ir po kelių sekundžių pasuko mano pusėn kompiuterį.

Iš tiesų: man balsuoti nebeleidžiama, spalva raudona.

- Matau, - sakau, - o iš savo apylinkės rinkėjų sąrašo išbraukėt, iš popierinio? - klausiu.

- Kokio dar? - man pasirodė, kad sumišo mergina.

- To, kuriame kiekvienuos rinkimuos pasirašau, - sakiau.

- Nėra tokio,- visai pasimetė mergina.

Tai pats nuėjau prie aktų salės sienos išrikiuotų stalų, ieškodamas raidės P.

- Parodykit, ar išbraukėt mane iš rinkėjų sąrašo.

- Mes negalim rodyt sąrašų, - sakė jaunas vyrukas.

- Kaip tai?

- Pirmininke!

Pirmininkas priėjo, kortelėje pavardė - Audukas. Paaiškinau jam, kad noriu įsitikinti, jog esu išbrauktas iš apylinkės rinkėjų sąrašo, nes man rūpi, kad niekas kitas negalėtų pasinaudoti mano balsu, antrąsyk.

- Mes negalim viską suspėti, - sakė pirmininkas.

- Vadinasi, esu tik atžymėtas kompiuterinėje rinkimų sistemoje, bet iš sąrašo neišbrauktas. Ar paliudysit? - paklausiau.

- Taip, - atsakė rinkimų apylinkės pirmininkas.

Rinkimų laikas jau buvo pasibaigęs, kitiems apylinkės rinkimų komisijos nariams pasakiau savo vardą ir pavardę, pridūriau, kad esu Referendūmo iniciatyvinės grupės narys ir išėjau.

Buvo 20:07.

1. Iš Sietuvos rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašo buvau neišbrauktas (kaip turėjo būti), nors rinkimų laikas jau buvo pasibaigęs ir buvau prabalsavęs kitoje rinkimų apylinkėje; kompiuterinėje rinkimų sistemoje tuo metu buvo pažymėta, kad balsuoti man draudžiama.

2. Šeškinės rinkimų apylinkės komisijos pirmininkės žodžiais, rinkėjai keliami iš vienos apylinkės į kitą pirmąsyk; o VRK pirmininkas Z.Vaigauskas teigia, kad taip jau daryta praėjusiuose Seimo ir savivaldybių rinkimuose.


7 komentarai:

Vytautas Vakrina rašė...

Klausimas, ar nepraėjęs pro "kompiuterį" galėjote gauti savo rinkimų apylinkėje biuletenį.

audrius rašė...

Virtualūs balsai, pinigai, dušios, tikrovė,... Programuotojas Dievas kūrėjas visa kokio grožio. Kas programuotojas, prižiuretojas sistemos?

Vilnew is windausai ir programėrių antplūdis sunaikinant Vilijų "Gedimino sapnų" tobulinime iki šiolei, vis su besikeičiančiais tobulintojais ir gelbėtojais miegančias gražuoles nuo pabudimo iš sapno.

audrius rašė...

Vytautai liberal komunist kristos neolithuanai maskuoliai maskuotės teatro asocialai koturni gymnastai sukūrė rinkimų klounų cirko parodijai labai piktą nezabudkų trydaada... Žinok, lietuvi, svolačius, kurie išduoda, tremia, parsiduoda, kurie be žžemės, be tėvynės, be daliai varguoliai paskui žmogų slankiojantys ir vaidinantys. Štai, aktoriaus išraiška į tuos kurie balsavo prieš Dalią Grybauskaitę, partkomo maskuoliško meilės tremtinę:

Vytautas Danilevičius Prieš 40 min.

Aš jus prakeikiu, antro turo partija, Už savo būsimąsias nemigos naktis. Už tai, kad jūs visi pasaulio vargetos Prieš daug stipresnį griežiate dantis... Už tai, kad jums vis trūksta gladiatorių, Kad norit kraują pamatyti ekrane, Kad savo Lietuva seniai jūs pardavėt, Ir norit nebeleist kitiems prekiaut žeme... Už tai, kad jums patinka caras svetimas, Už tai kad norit vogt be pabaigos, Už kad tėviškės jūs šviesią ateitį Už tris skatikus jau sutinkate parduot. Na ką gi, jūs, hienos inkščiančios, Artėja jūsų paskutinė valanda! Jei jums taip Lietuvoj čia nepatinka, Tai emigruokit ir baigta šneka!

Neo trockiuko svajonės....

Eugenijus Paliokas rašė...

Vytautui Vakrinai:

Nežinau, ar būčiau gavęs. Šeškinės apylinkėje iškart pasakiau, kad esu svetimoje apylinkėje, Sietuvos apylinkėje Justiniškėse iškart pasakiau, kad atėjau patikrinti, ar esu išbrauktas iš apylinkės rinkėjų sąrašų. Nors, sprendžiant pagal tai, sunku būtų tvirtinti, kad negalėjau gauti.

Mane glumina tokie dalykai:

1. Nors VRK viešai skelbė, kad, balsuojant svetimoje apylinkėje, rinkėjai išbraukiami iš savosios apylinkės rinkėjų sarašų, išbrauktas iš savosios rinkimų apylinkės sąrašo nebuvau net pasibaigus rinkimų laikui (tai, kad nenorėta man rodyti ir neparodyta manosios apylinkės rinkėjų sąraše esančių mano, rinkėjo, grafoje esančių įrašų - išvis netelpa galvon).

2. Nors VRK pirmininkas viešai skelbė, kad tokia rinkėjų kilojimo iš sąrašo kitan sąrašan tvarka jau išbandyta ankstesniuose rinkimuose, Šeškinės apylinkės pirmininkė teigė, kad toks rinkėjimų kilojimas iš apylinkės į apylinkę vyksta pirmą kartą.

3. Aš pats apie tokią rinkimų naujovę sužinojau atsitiktinai, rinkimų rytą prikeltas pamiršto išjungti LRT radijo, šeštą ryto. Nė vienas iš mano klaustų pažįstamų apie tai nebuvo girdėję. Google paieškos sistema randa tik prieš pat š.m. gegužės 11-tosios rinkimus viešojoje erdvėje skelbtą galimybę balsuoti svetimoje apylinkėje. Jei ši rinkimų naujovė įvesta rinkėjų patogumui - kodėl apie ją plačiai neskelbta iš anksto?

4. Dalyvaudamas Referendumo iniciatyvinės grupės veikloje įsitikinau, kad netgi visų mūsų surinktų 320 000 rinkėjų parašų VRK netikrino, o juk dirbo pustrečio mėnesio! Š.m. gegužės 11-tosios rinkimuose kalba eina apie 8 kartus didesnį kiekį duomenų, kurie rinkėjų kilnojimo iš apylinkės į apylinkę, išankstinio balsavimo bei balsavimo paštu būdais buvo sumaišyti ir multiplikuoti.

5. Rekordinis išankstinių balsuotojų aktyvumas bei laikinųjų asmens pažymėjimų išdavimas prieš rinkimus ir rinkimų sekmadienį "papildo" VRK rinkiminę rinkėjų kilnojimo iš sąrašo sąrašan naujieną.

Kuo ir kaip šiemet, 2014-tais metais, rinkimų organizatoriai "siekėsi" su manąja rinkimų apylinke, jei, perspėtas apie reikalą laukti pusvalandį, gavęs patvirtinimą iš, esą, tos manosios rinkimų apylinkės, rinkimų laikui pasibaigus sužinojau, kad mano pavardė apylinkės rinkėjų sąraše neišbraukta?

audrius rašė...

Alko kunigai gina balsuoti už CCCP&ES kompanjonų part komiteto atstovę. Matyt vien dėl tos lietuvių kalbos išsaugojimo, mat gėriau skamba sargė, o ne sargis sajuzijos viduje. O gal gėriau palikt tarpautiškus worldus v obšem dome domenus duomenim lengviau nuskaityti, kad atskirti jovalą nuo glotniukų, miksų ir visokių makaluzų, bei pasirinkti sveika maista, vaisingas vaiskias vaišes, kaip pati gamta žmogui su jo galų at sarga sukūrė ant šios žemės gerybei žžemės ir žmonių.

Alko spaudos atstovai ragina balsa atiduoti už Dalią savo daliai bies daliai.

http://alkas.lt/2014/05/11/lietuvos-respublikos-prezidento-pirmojo-rinkimu-rato-rezultatai/?comments#comments

Beeeee.... Na, štai atidaviau balsą išanstiniam balsavime, tai dabar ramus liksiu, atlikęs savo pareigą ir joks maskuolis ar avinas nedrįs akių draskyti, nes žmogus sako TAIP, taip už Lietuvą, o tas aplinkui šunų lojimas ir biesdalių bliovimas ar dangun, ar žemėn vargiai kokia sėkla pakils, augs, žydės, duos vaisių ir sėklų gyvenimo. Ar kunigauja tokias tiesas paprastas kokiam altoriui su stogu ar be ims ir pasakis? Ar apšvies, pasidalins tokiomis žiniomis su artimu priešais? Jie dedas nuo dievo, legalūs, gramotas turi ir patepimus, bet tiesa viena, kad jie paprasčiausiai meluoja, maskuodamiesi po kaukėmis šventom, taip tapdami paprasčiausiais maskuoliais, kaip sako tauta, žmonės, kaip girdis aiduose viso svieto. Lai, jei taip būtina dabar pasislėpti susiliejant su aplinka, vardan tiesos ir šviesos, bei žžemės dabos, jei jau žmogus beviltiškoje padėtyje su dauguma galų rasumą praradęs pasislėpes bando išlikt. Ka gi, jei pasirinkimas žmogui bandyti, būtįi bandoje bandžium, priklausyti bandai, bijomasei ginamai bijos ir melo dievo, dievų, asmenybijos verginos ar vėl likti žmogumi, tai pasilieku žmogum, kaip ir visi bijantys ar tiesiog užsimaskavę, o gera maskuotė visad ženklas tikro žžmogaus, tik dažnam sunki kančia iš tų šarvų, tos kaukės išsivaduoti, na bet karius ir meistrus kapan su garbėmis, su visais ženklais, ginklais, šarvais kavojame po gyvenimo kovos.
Buuūūū....;)

Zenonas rašė...

Nesiruošiau eiti balsuoti, nes neturiu gyvenamosios vietos - butą pardaviau, o namo nepasistačiau. Bet sugalvojau nueiti į seną vietą . iš tikro - dar sąrašuose buvau. Taigi - už Puteikį pabalsavau - (labai gerai jis nepriklausomuose intervių pasirodė. Forumuose geriau galėjo atrodyt kiti, nes klausimai buvo formuojami specialiai palankūs Grybauskaitei). Įdomu, ar ir po 5 metų mano pavardė tuose sąrašuose figūruos? Kam trūks balsų - galės pasinaudoti?

audrius rašė...

https://www.google.lt/search?q=grandsir&safe=active&client=firefox-a&rls=org.mozilla:lt:official&source=lnms&sa=X&ei=TBVyU5KeCazR4QTj04DoDg&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1440&bih=756&dpr=1#q=nebalsavusi%C5%B3+balsai&rls=org.mozilla:lt:official&safe=active