2013-06-06

Lituanica 2013

1932 m. birželio 18 d., gyvendami JAV, patyrę pilotai Steponas Darius ir Stasys Girėnas už 3200 dolerių iš Polvokio aerouosto bendrovės Belankos (Bellanca) dirbtuvių nusipirko šešių vietų keleivinį lėktuvą Pacemaker, kuriuo S. Darius jau buvo skraidęs trejus metus. Kadangi lėktuvas tolimam skrydžiui netiko, reikėjo naujo variklio, papildomų talpų kurui, matavimo prietaisų, o tam trūko apie 3000 dolerių, kurių jiedu neturėjo. 1932 m. pasaulyje siautė ekonominė krizė, todėl visą skrydį finansuojančio mecenato neatsirado.

Pinigams telkti buvo organizuotas rėmimo komitetas, rengiamos aviacijos dienos, kurių metu už aukas lakūnai skraidino jų dalyvius, agitavo lietuvių spaudoje. 1932 m. per aviacijos šventes, kitus renginius bei iš rėmėjų aukų skridimo fondui surinkta 4200 dolerių.
'
1933 m. vasario mėnesio pradžioje iš Lietuvos ir JAV pašto įstaigų pirmąkart istorijoje gauti leidimai gabenti laiškus oro keliu. Balandžio 15 d. „Naujienų“ laikraščio žurnalistas A. Vaivada pasiūlo lėktuvą pavadinti „Lituanica“ (lietuvybė). Šis vardas visiems patiko.

Balandžio 24 d. baigta ruošti skridimui „Lituanica“ savo bakuose turėjo 3541 l kuro ir 145 l tepalo. Su tokiomis atsargomis lėktuvas galėjo nuskristi į Kauną ir dar 800 km. Įmontuotas naujas devynių cilindrų 365–388 AG Raito (Wrigt) firmos žvaigždinis variklis, naujas propeleris, pagaminti nauji, ilgesni lėktuvo sparnai. Visas lėktuvas aptrauktas nauja danga, nudažytas oranžine spalva, gautas naujas lėktuvo registracijos numeris – Nr. 688E. Lakūnai neturėjo nei radijo, nei parašiutų, kurių negalėjo paimti dėl didelio svorio – lėktuvas ir taip buvo perkrautas. Šiais prietaisais, taip pat ir autopilotu, naudojosi kiti, pavyzdžiui, karinės pramonės remiami transatlantiniai lakūnai.

Oficialiai pripažinta, kad „Lituanica“ turėjo visus reikiamus navigacijos prietaisus ir skrydžiui atlikti buvo tinkamai paruošta. Identiškais „Bellanca“ lėktuvais skrido ir dauguma kitų to meto transatlantinių pionierių.

1933 + 80 = 2013

Vilniaus savivaldybės kuriama skrydžių bendrovė „Air Lituanica“ ketvirtadienį pradėjo pardavinėti bilietus.

„Air Lituanica“ šią savaitę pranešė, kad veiklos pradžioje bilietus platins per „Estonian air“ sistemas.

„Air Lituanica“ taip pat baigė derinti ir pasirašė susitarimą dėl orlaivio nuomos iš „Estonian Air“. Iki birželio 30 dieną numatyto pirmojo „Air Lituanica“ skrydžio į Briuselį, Vilniaus oro uostą pasieks estų lėktuvas „Embraer 170“, nudažytas „Air Lituanica“ prekės ženklo spalvomis.

Kitas orlaivis „Embraer 175“, nuomojamas tiesiogiai iš gamintojo, taip pat pasieks Vilnių panašiu metu.

Tiesa, leidimo skraidyti lietuviškoji aviakompanija dar neturi. 

Jį tikimasi gauti artimiausiu metu.

 


Komentarų nėra: