"The timeline for repairs is being determined now," US Navy Cmdr. Ryan Perry said in a statement to CNN.
Perry noted that the commander of the US Third Fleet, Vice Adm. Nora Tyson (the first woman to lead a U.S. Navy ship fleet),
directed the ship to remain at ex-Naval Station Rodman in Panama to determine what caused the malfunction.
The issue occurred Monday while the Zumwalt was on its way to its new homeport of San Diego where it was to join the US Third Fleet, which is responsible for the Pacific Ocean.
The ship is thought to be the most advanced destroyer ever built.
MOTERIS LAIVE ( WOMEN IN THE SAILER ). JŪRŲ VILKAI YRA NEMAŽAI PASISTENGĘ, KAD Į JŲ GRETAS NEPATEKTŲ GRAŽIOSIOS LYTIES ATSTOVĖS. TAČIAU VISAIS LAIKAIS ATSIRASDAVO TOKIŲ, KURIOS VIETOJ JAUKAUS ŠEIMOS ŽIDINIO PASIRINKDAVO NERAMIĄ JŪREIVIŠKĄ DALIĄ.
KIEK PATIKIMESNĖS ŽINIOS PASIEKĖ MŪSŲ LAIKUS APIE DRĄSIAS NORMANES, KURIOS DAR GEROKAI IKI KOLUMBO LYDĖDAVO VYRUS JŪRŲ KELIONĖSE Į ISLANDIJĄ, GRENLANDIJĄ, IR ŠIAURĖS AMERIKĄ. NE VIEN TIK SAVO NORU MOTERYS ATSIRASDAVO LAIVE. DAUGELIS ISPANŲ LAIVŲ KAPITONŲ XV-XVI A., BE AUKSO, SIDABRO IR BRANGENYBIŲ, IŠ AMERIKOS ATVEŽDAVO Į ISPANIJĄ IR INDĖNŲ MOTERŲ.
VIDURAMŽIAIS GYVAVĘ PRIETARAI, O GAL IR KULTŪRINIŲ – PSICHOLOGINIŲ ŽINIŲ STOKA NULĖMĖ GRIEŽTAS TAISYKLES, DRAUDŽIANČIAS MOTERIMS PASIRODYTI LAIVE. VYRAI TOLIMOSE KELIONĖSE VISAI PAMESDAVO GALVAS IR NUSTODAVO DIRBTI, DINGDAVO DISCIPLINA JEI LAIVE BŪDAVO NORS VIENA MOTERIS. PASAK SENŲ TO METO KAPITONŲ, SUSIRŪPINUSIŲ SAVO JŪREIVIŲ DISCIPLINA, PATI MOTERIS YRA PROBLEMA, JAU NEKALBANT APIE JOS BUVIMĄ LAIVE. TRUMPAI SAKYDAVO: MOTERIS LAIVE – NELAIMĖ LAIVE. EUROPOS ARCHYVUOSE RASTA DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD LAIVE APTIKTAS MOTERIS NERETAI IŠMESDAVO Į JŪRĄ, O TUOS, KURIE JAS ATSIVESDAVO, BAUSDAVO KŪNO BAUSMĖMIS. NORS BURLAIVIUOSE, YPAČ KARINIUOSE, VYRAVO GELEŽINĖ DRAUSMĖ, KAI KURIE KAPITONAI, SIEKDAMI UŽKIRSTI KELIĄ MASINIAM SAVO ĮGULŲ, NEPATENKINTŲ MENKU UŽDARBIU IR KARININKŲ SAVIVALE, DEZERTYRAVIMUI, SUŠVELNINDAVO GRIEŽTAS TAISYKLES. AMŽININKŲ ATSIMINIMUOSE RAŠOMA, KAD NET NELSONO FLAGMANINIAME LAIVE “VICTORIA” PO KELIAS PARAS VIEŠĖDAVO JŪREIVIŲ “ŽMONOS” IR “SUŽADĖTINĖS”, O KAI KURIOS IŠ JŲ, PERSIRENGUSIOS VYRIŠKAIS RŪBAIS, ĮSIGUDRINDAVO NET IŠPLAUKTI IR DALYVAUTI JŪRŲ MŪŠIUOSE. KAIP TURĖDAVO NUSTEBTI LAIVO CHIRURGAS, KAI, NORĖDAMAS SUTVARSTYTI SUŽEISTĄ JŪREIVĮ, PERPLĖŠDAVO JO MARŠKINIUS...
TIK OLANDŲ KAPITONAI NEPAISĖ ŠIŲ MITŲ BEI DRAUDIMŲ, O ŠEIMOS LAIMĖ JIEMS BŪDAVO SVARBESNĖ UŽ PRIETARUS. NERETAI JŲ PAVYZDŽIU PASEKDAVO IR KITŲ ŠALIŲ KAPITONAI – JAUNAVEDŽIAI. NERETAI JIE JŪROJE SUSILAUKDAVO PIRMAGIMIO KURĮ VISI VADINDAVO PATRANKŲ SŪNUMI (NES JAM GIMSTANT KAPITONAS ĮSAKYDAVO ŠAUDYTI IŠ VISŲ PATRANKŲ TIKĖDAMAS, KAD TAI PALENGVINS GIMDYVĖS KANČIAS.
JAU TAPO TRADICIJA, KAD BET KOKS PASAKOJIMAS APIE MOTERIS, SUSIEJUSIAS SAVO GYVENIMĄ SU JŪREIVYSTE, NEAPSIEINA BE ROMANTIŠKŲ ISTORIJŲ APIE PIRATES. ARCHYVUOSE YRA IŠLIKĘ NEMAŽAI DOKUMENTŲ, LIUDIJANČIŲ, KAD JOS BUVO NE TIK IŠTIKIMOS JŪRŲ PLĖŠIKŲ DRAUGĖS, BET NERETAI JUOS PRALENKDAVO SAVO DRĄSA IR ŽIAURUMU. TARP PIRMŲJŲ PLĖŠIKAVIMU JŪROJE IŠGARSĖJO KILMINGOS EUROPOS DAMOS. IŠ BRETANĖS KILUSI BARONIENĖ ŽANA DE KLISON, O PRAĖJUS DVIEM ŠIMTAMS METŲ, LAMANŠE PASIRODĖ KITA GARSI PIRATĖ – LEDI KILIGRIU KUR KARALIŠKASIS TEISMAS JOS VYRĄ - LORDĄ KILIGRIU NUTEISĖ MYRIOP, O JĄ PAČIĄ – KALĖTI IKI GYVOS GALVOS. VĖLIAU ISTORINIUOSE ŠALTINIUOSE MINIMA GREIN O´MEILI SĖKMINGAI VADOVAVO APIE 200 PIRATŲ BŪRIUI. PIRATĖS MERI RID IR ANA BONI NEPRIKLAUSĖ KILMINGAM LUOMUI, NEVADOVAVO JŪRŲ PLĖŠIKAMS. TAČIAU IŠ VISŲ MOTERŲ PIRAČIŲ JOS SULAUKĖ DIDŽIAUSIO MŪSŲ LAIKŲ ISTORIKŲ IR LITERATŲ DĖMESIO. LABAI JAU ROMANTIŠKA ŠIŲ MOTERŲ GYVENIMO ISTORIJA, KUPINA MEILĖS IR KOVOS NUOTYKIŲ. LAIKUI BĖGANT, KEITĖSI ŽMONIŲ PAPROČIAI IR MOTERYS NUSTOJO MOJUOTI KARDU, TAČIAU JŪRA JAS VIS DAR TRAUKĖ.
EUROPOJE LAIVO „KRIKŠTYNOSE“ (APIE 1700 METUS) DALYVAUDAVO TIK VYRAI – LAIVŲ STATYKLŲ SAVININKAI, KAPITONAI. MOTERŲ PRIE ŠITO ŠVENTO REIKALO NEPRILEISDAVO.MANYTA, KAD MOTERYS GALI „NUŽIŪRĖTI“ NAUJĄ LAIVĄ. TIK 1811 METAIS Į TOKIĄ CEREMONIJĄ PRADĖTA KVIESTI ŽYMIAS DAMAS. NUO XIX A. PABAIGOS TAI TAPO JŲ PRIVILEGIJA. PIRMOSIOS ŽINIOS APIE BENDRĄ MOTERŲ IR VYRŲ DARBĄ BALTIJOS JŪROJE ATĖJO IŠ SUOMIJOS, ESTIJOS, KURZEMĖS IR PIETINIŲ PAKRANČIŲ. KAIP TEIGIA VOLFGANGAS RUDOLFAS KNYGOJE “BOOTE-FLÖSSE-SCHIFFE”, NUO FLANDRIJOS IKI MĖMELIO DAUGELĮ AMŽIŲ ŽVEJŲ ŽMONOS IR DUKROS KARTU SU VYRAIS, O NERETAI IR VIENOS PAČIOS TRAUKDAVO TINKLUS JŪROJE. TAIP ELGTIS JAS VERTĖ GYVENIMAS. KOL VYRAI ILGAI UŽTRUKDAVO KARUOSE AR SMUKLĖSE, ŽVEJĖS LIKDAVO VIENINTELĖS ŠEIMOS MAITINTOJOS. ŠYKŠTESNI ŽVEJAI SAVO ŽMONAS IR DUKRAS VERSDAVO DIRBTI KARTU TAUPUMO SUMETIMAIS, KAD NEREIKĖTŲ SAMDYTI PAGALBININKŲ. DAR IR XX AMŽIAUS PRADŽIOJE DAŽNIAUSIAI MOTERYS IŠ ŽVEJŲ KAIMŲ Į ARTIMIAUSIŲ MIESTŲ ŽUVŲ TURGAVIETES IRKLINĖMIS, BURINĖMIS, O KIEK VĖLIAU IR MOTORINĖMIS VALTIMIS GABENDAVO PARDUOTI ŠVIEŽIAS, SŪDYTAS IR RŪKYTAS ŽUVIS.
ŠIAIS LAIKAIS MOTERIS LAIVE ( WOMAN IN THE SAILOR IN NOWADAYS ) NE TIK PAGEDAUTINAS SVEČIAS, BET KAI KURIOSE STATYKLOSE MANOMA, KAD MOTERS RANKA SU ŠAMPANU ATNEŠANTI LAIMĘ...
JAPONIJOJE Į LAIVO NULEIDIMO CEREMONIJĄ ĮTRAUKIAMAS VISAS NACIONALINIS FOLKLORAS SU DAINOMIS IR ŠOKIAIS: - PAPUOŠTAME GIRLIANDOMIS LAIVE PASTATOMA ŠILKINĖ PALAPINĖ, KURIOJE PASODINAMA GRAŽIAUSIA MERGAITĖ. IKI LAIVO PALAIMINIMO JĄ VADINA „ŠVENTĖS ŠEIMININKE“, - VĖLIAU NAUJOJO LAIVO „MOTINA“. KAI TIK LAIVAS PASIEKIA VANDENĮ – JI META Į PIRMĄJĄ BANGĄ SPALVOTŲ POPIERIUKŲ IR RYŽIŲ SAUJĄ, PO TO JI DUODA ŽENKLĄ LEISTI Į DANGŲ BALANDŽIUS IR PRADĖTI FEJERVERKĄ (MATYT, KAD BALANDŽIAI GREIČIAU NAMO SKRISTŲ J).
SOVIETINIUOSE LAIVUOSE MOTERŲ BŪDAVO PER 16 TŪKSTANČIŲ. FAKTIŠKAI BEVEIK VISOS DIRBO VIRĖJOMIS, BUFETININKĖMIS, VALYTOJOMIS, ŽUVŲ APDOROTOJOMIS, NEŽYMIĄ DALĮ SUDARĖ MEDIKĖS, SINOPTIKĖS, RADISTĖS IR TIK VIENA KITA BUVO ĮKOPUSI Į KAPITONO TILTELĮ.
AMERIKIETĖ ALENĖ BERTA DUERK PIRMĄ KARTĄ JAV KARINIO JŪRŲ LAIVYNO ISTORIJOJE 1970 METAIS TAPO ADMIROLE IR BUVO PASKIRTA VADOVAUTI LAIVYNO MEDICINOS SESERŲ TARNYBAI. DAR 1989 METAIS DVI JAUNOS NORVEGĖS MONIKA GERNES IR ANA KRISTEN TAPO POVANDENINIO LAIVO JŪREIVĖMIS. O JAU 1995 METAIS 32 METŲ NORVEGĖ SOLVEIGA KREY TAPO PIRMĄJA PASAULYJE POVANDENINIO LAIVO KAPITONE. KELIAS Į POVANDENINIO LAIVO VADO PAREIGAS BUVO NELENGVAS, NES NORVEGIJA TUO METU TURĖJO TIK 12 POVANDENINIŲ LAIVŲ IR NEMAŽAI KVALIFIKUOTŲ KANDIDATŲ, GALINČIŲ UŽIMTI ŠIAS PAREIGAS. PAGAL NERAŠYTĄ ĮSTATYMĄ POVANDENINIŲ LAIVŲ JŪRININKAI ESĄ VENGIA IŠPLAUKDAMI JŪRON IMTI KARTU SKĖČIUS, DVASININKUS IR MOTERIS, TAČIAU LAIKAI, MATYT, KEIČIASI. KAIP RAŠĖ VIENAS NORVEGŲ LAIKRAŠTIS, MOTERIAI TAPUS POVANDENINIO LAIVO KAPITONE, ŽLUGO PASKUTINIOJI VYRŲ TVIRTOVĖ. TARPTAUTINĖS DARBO ORGANIZACIJOS DUOMENIMIS, ŠIUO METU APIE PUSANTRO TŪKSTANČIO PLANETOS MOTERŲ UŽIMA VADOVAUJANČIAS PAREIGAS PREKYBOS IR KARO LAIVUOSE, O IŠ VISO JŲ JŪROJE DIRBA DAUGIAU KAIP 30 000. O DAR PRIEŠ ŠIMTĄ METŲ DŽOŠUA SLOKAMAS, PIRMASIS VIENUI VIENAS APIPLAUKĘS PASAULĮ NEDIDELIU BURLAIVIU, RAŠĖ, KAD DIDELIS MOTERŲ DOMĖJIMASIS JO KELIONE PRANAŠAUJA SIJONUOTŲ ŠKIPERIŲ ATSIRADIMĄ ATEITYJE.
KIEK PATIKIMESNĖS ŽINIOS PASIEKĖ MŪSŲ LAIKUS APIE DRĄSIAS NORMANES, KURIOS DAR GEROKAI IKI KOLUMBO LYDĖDAVO VYRUS JŪRŲ KELIONĖSE Į ISLANDIJĄ, GRENLANDIJĄ, IR ŠIAURĖS AMERIKĄ. NE VIEN TIK SAVO NORU MOTERYS ATSIRASDAVO LAIVE. DAUGELIS ISPANŲ LAIVŲ KAPITONŲ XV-XVI A., BE AUKSO, SIDABRO IR BRANGENYBIŲ, IŠ AMERIKOS ATVEŽDAVO Į ISPANIJĄ IR INDĖNŲ MOTERŲ.
VIDURAMŽIAIS GYVAVĘ PRIETARAI, O GAL IR KULTŪRINIŲ – PSICHOLOGINIŲ ŽINIŲ STOKA NULĖMĖ GRIEŽTAS TAISYKLES, DRAUDŽIANČIAS MOTERIMS PASIRODYTI LAIVE. VYRAI TOLIMOSE KELIONĖSE VISAI PAMESDAVO GALVAS IR NUSTODAVO DIRBTI, DINGDAVO DISCIPLINA JEI LAIVE BŪDAVO NORS VIENA MOTERIS. PASAK SENŲ TO METO KAPITONŲ, SUSIRŪPINUSIŲ SAVO JŪREIVIŲ DISCIPLINA, PATI MOTERIS YRA PROBLEMA, JAU NEKALBANT APIE JOS BUVIMĄ LAIVE. TRUMPAI SAKYDAVO: MOTERIS LAIVE – NELAIMĖ LAIVE. EUROPOS ARCHYVUOSE RASTA DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD LAIVE APTIKTAS MOTERIS NERETAI IŠMESDAVO Į JŪRĄ, O TUOS, KURIE JAS ATSIVESDAVO, BAUSDAVO KŪNO BAUSMĖMIS. NORS BURLAIVIUOSE, YPAČ KARINIUOSE, VYRAVO GELEŽINĖ DRAUSMĖ, KAI KURIE KAPITONAI, SIEKDAMI UŽKIRSTI KELIĄ MASINIAM SAVO ĮGULŲ, NEPATENKINTŲ MENKU UŽDARBIU IR KARININKŲ SAVIVALE, DEZERTYRAVIMUI, SUŠVELNINDAVO GRIEŽTAS TAISYKLES. AMŽININKŲ ATSIMINIMUOSE RAŠOMA, KAD NET NELSONO FLAGMANINIAME LAIVE “VICTORIA” PO KELIAS PARAS VIEŠĖDAVO JŪREIVIŲ “ŽMONOS” IR “SUŽADĖTINĖS”, O KAI KURIOS IŠ JŲ, PERSIRENGUSIOS VYRIŠKAIS RŪBAIS, ĮSIGUDRINDAVO NET IŠPLAUKTI IR DALYVAUTI JŪRŲ MŪŠIUOSE. KAIP TURĖDAVO NUSTEBTI LAIVO CHIRURGAS, KAI, NORĖDAMAS SUTVARSTYTI SUŽEISTĄ JŪREIVĮ, PERPLĖŠDAVO JO MARŠKINIUS...
TIK OLANDŲ KAPITONAI NEPAISĖ ŠIŲ MITŲ BEI DRAUDIMŲ, O ŠEIMOS LAIMĖ JIEMS BŪDAVO SVARBESNĖ UŽ PRIETARUS. NERETAI JŲ PAVYZDŽIU PASEKDAVO IR KITŲ ŠALIŲ KAPITONAI – JAUNAVEDŽIAI. NERETAI JIE JŪROJE SUSILAUKDAVO PIRMAGIMIO KURĮ VISI VADINDAVO PATRANKŲ SŪNUMI (NES JAM GIMSTANT KAPITONAS ĮSAKYDAVO ŠAUDYTI IŠ VISŲ PATRANKŲ TIKĖDAMAS, KAD TAI PALENGVINS GIMDYVĖS KANČIAS.
JAU TAPO TRADICIJA, KAD BET KOKS PASAKOJIMAS APIE MOTERIS, SUSIEJUSIAS SAVO GYVENIMĄ SU JŪREIVYSTE, NEAPSIEINA BE ROMANTIŠKŲ ISTORIJŲ APIE PIRATES. ARCHYVUOSE YRA IŠLIKĘ NEMAŽAI DOKUMENTŲ, LIUDIJANČIŲ, KAD JOS BUVO NE TIK IŠTIKIMOS JŪRŲ PLĖŠIKŲ DRAUGĖS, BET NERETAI JUOS PRALENKDAVO SAVO DRĄSA IR ŽIAURUMU. TARP PIRMŲJŲ PLĖŠIKAVIMU JŪROJE IŠGARSĖJO KILMINGOS EUROPOS DAMOS. IŠ BRETANĖS KILUSI BARONIENĖ ŽANA DE KLISON, O PRAĖJUS DVIEM ŠIMTAMS METŲ, LAMANŠE PASIRODĖ KITA GARSI PIRATĖ – LEDI KILIGRIU KUR KARALIŠKASIS TEISMAS JOS VYRĄ - LORDĄ KILIGRIU NUTEISĖ MYRIOP, O JĄ PAČIĄ – KALĖTI IKI GYVOS GALVOS. VĖLIAU ISTORINIUOSE ŠALTINIUOSE MINIMA GREIN O´MEILI SĖKMINGAI VADOVAVO APIE 200 PIRATŲ BŪRIUI. PIRATĖS MERI RID IR ANA BONI NEPRIKLAUSĖ KILMINGAM LUOMUI, NEVADOVAVO JŪRŲ PLĖŠIKAMS. TAČIAU IŠ VISŲ MOTERŲ PIRAČIŲ JOS SULAUKĖ DIDŽIAUSIO MŪSŲ LAIKŲ ISTORIKŲ IR LITERATŲ DĖMESIO. LABAI JAU ROMANTIŠKA ŠIŲ MOTERŲ GYVENIMO ISTORIJA, KUPINA MEILĖS IR KOVOS NUOTYKIŲ. LAIKUI BĖGANT, KEITĖSI ŽMONIŲ PAPROČIAI IR MOTERYS NUSTOJO MOJUOTI KARDU, TAČIAU JŪRA JAS VIS DAR TRAUKĖ.
EUROPOJE LAIVO „KRIKŠTYNOSE“ (APIE 1700 METUS) DALYVAUDAVO TIK VYRAI – LAIVŲ STATYKLŲ SAVININKAI, KAPITONAI. MOTERŲ PRIE ŠITO ŠVENTO REIKALO NEPRILEISDAVO.MANYTA, KAD MOTERYS GALI „NUŽIŪRĖTI“ NAUJĄ LAIVĄ. TIK 1811 METAIS Į TOKIĄ CEREMONIJĄ PRADĖTA KVIESTI ŽYMIAS DAMAS. NUO XIX A. PABAIGOS TAI TAPO JŲ PRIVILEGIJA. PIRMOSIOS ŽINIOS APIE BENDRĄ MOTERŲ IR VYRŲ DARBĄ BALTIJOS JŪROJE ATĖJO IŠ SUOMIJOS, ESTIJOS, KURZEMĖS IR PIETINIŲ PAKRANČIŲ. KAIP TEIGIA VOLFGANGAS RUDOLFAS KNYGOJE “BOOTE-FLÖSSE-SCHIFFE”, NUO FLANDRIJOS IKI MĖMELIO DAUGELĮ AMŽIŲ ŽVEJŲ ŽMONOS IR DUKROS KARTU SU VYRAIS, O NERETAI IR VIENOS PAČIOS TRAUKDAVO TINKLUS JŪROJE. TAIP ELGTIS JAS VERTĖ GYVENIMAS. KOL VYRAI ILGAI UŽTRUKDAVO KARUOSE AR SMUKLĖSE, ŽVEJĖS LIKDAVO VIENINTELĖS ŠEIMOS MAITINTOJOS. ŠYKŠTESNI ŽVEJAI SAVO ŽMONAS IR DUKRAS VERSDAVO DIRBTI KARTU TAUPUMO SUMETIMAIS, KAD NEREIKĖTŲ SAMDYTI PAGALBININKŲ. DAR IR XX AMŽIAUS PRADŽIOJE DAŽNIAUSIAI MOTERYS IŠ ŽVEJŲ KAIMŲ Į ARTIMIAUSIŲ MIESTŲ ŽUVŲ TURGAVIETES IRKLINĖMIS, BURINĖMIS, O KIEK VĖLIAU IR MOTORINĖMIS VALTIMIS GABENDAVO PARDUOTI ŠVIEŽIAS, SŪDYTAS IR RŪKYTAS ŽUVIS.
ŠIAIS LAIKAIS MOTERIS LAIVE ( WOMAN IN THE SAILOR IN NOWADAYS ) NE TIK PAGEDAUTINAS SVEČIAS, BET KAI KURIOSE STATYKLOSE MANOMA, KAD MOTERS RANKA SU ŠAMPANU ATNEŠANTI LAIMĘ...
JAPONIJOJE Į LAIVO NULEIDIMO CEREMONIJĄ ĮTRAUKIAMAS VISAS NACIONALINIS FOLKLORAS SU DAINOMIS IR ŠOKIAIS: - PAPUOŠTAME GIRLIANDOMIS LAIVE PASTATOMA ŠILKINĖ PALAPINĖ, KURIOJE PASODINAMA GRAŽIAUSIA MERGAITĖ. IKI LAIVO PALAIMINIMO JĄ VADINA „ŠVENTĖS ŠEIMININKE“, - VĖLIAU NAUJOJO LAIVO „MOTINA“. KAI TIK LAIVAS PASIEKIA VANDENĮ – JI META Į PIRMĄJĄ BANGĄ SPALVOTŲ POPIERIUKŲ IR RYŽIŲ SAUJĄ, PO TO JI DUODA ŽENKLĄ LEISTI Į DANGŲ BALANDŽIUS IR PRADĖTI FEJERVERKĄ (MATYT, KAD BALANDŽIAI GREIČIAU NAMO SKRISTŲ J).
SOVIETINIUOSE LAIVUOSE MOTERŲ BŪDAVO PER 16 TŪKSTANČIŲ. FAKTIŠKAI BEVEIK VISOS DIRBO VIRĖJOMIS, BUFETININKĖMIS, VALYTOJOMIS, ŽUVŲ APDOROTOJOMIS, NEŽYMIĄ DALĮ SUDARĖ MEDIKĖS, SINOPTIKĖS, RADISTĖS IR TIK VIENA KITA BUVO ĮKOPUSI Į KAPITONO TILTELĮ.
AMERIKIETĖ ALENĖ BERTA DUERK PIRMĄ KARTĄ JAV KARINIO JŪRŲ LAIVYNO ISTORIJOJE 1970 METAIS TAPO ADMIROLE IR BUVO PASKIRTA VADOVAUTI LAIVYNO MEDICINOS SESERŲ TARNYBAI. DAR 1989 METAIS DVI JAUNOS NORVEGĖS MONIKA GERNES IR ANA KRISTEN TAPO POVANDENINIO LAIVO JŪREIVĖMIS. O JAU 1995 METAIS 32 METŲ NORVEGĖ SOLVEIGA KREY TAPO PIRMĄJA PASAULYJE POVANDENINIO LAIVO KAPITONE. KELIAS Į POVANDENINIO LAIVO VADO PAREIGAS BUVO NELENGVAS, NES NORVEGIJA TUO METU TURĖJO TIK 12 POVANDENINIŲ LAIVŲ IR NEMAŽAI KVALIFIKUOTŲ KANDIDATŲ, GALINČIŲ UŽIMTI ŠIAS PAREIGAS. PAGAL NERAŠYTĄ ĮSTATYMĄ POVANDENINIŲ LAIVŲ JŪRININKAI ESĄ VENGIA IŠPLAUKDAMI JŪRON IMTI KARTU SKĖČIUS, DVASININKUS IR MOTERIS, TAČIAU LAIKAI, MATYT, KEIČIASI. KAIP RAŠĖ VIENAS NORVEGŲ LAIKRAŠTIS, MOTERIAI TAPUS POVANDENINIO LAIVO KAPITONE, ŽLUGO PASKUTINIOJI VYRŲ TVIRTOVĖ. TARPTAUTINĖS DARBO ORGANIZACIJOS DUOMENIMIS, ŠIUO METU APIE PUSANTRO TŪKSTANČIO PLANETOS MOTERŲ UŽIMA VADOVAUJANČIAS PAREIGAS PREKYBOS IR KARO LAIVUOSE, O IŠ VISO JŲ JŪROJE DIRBA DAUGIAU KAIP 30 000. O DAR PRIEŠ ŠIMTĄ METŲ DŽOŠUA SLOKAMAS, PIRMASIS VIENUI VIENAS APIPLAUKĘS PASAULĮ NEDIDELIU BURLAIVIU, RAŠĖ, KAD DIDELIS MOTERŲ DOMĖJIMASIS JO KELIONE PRANAŠAUJA SIJONUOTŲ ŠKIPERIŲ ATSIRADIMĄ ATEITYJE.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą