Anot ceremonijos organizatorių, Chanukos šventė išreiškia universalią idėją, kad gėris galų gale nugalės blogį, laisvė – prievartą, o šviesa – tamsą.
Gal tada, kai nugalės, nebebus svarbu, kas kieno šventoves griovė?
Dabar gi Saliamono statytos Jeruzalės šventyklos sugriovimui atminti menora ir statoma, Vilniuje.
Įdomu, ar Izraelio lietuviai velka blukį po Izraelio Vyriausybės langais?
O gal ten visų lūkesčiai išsipildė?
Menora stovi priešais mūsų Vyriausybės pastatą ir paminklą Vincui Kudirkai.
Arčiau Vyriausybės rūmų pastatyta, negu Vašingtone iki Baltųjų rūmų.
Užsieniečiui išrodys, kad mūsų Vyriausybė švenčia Chanuką, kiti gi Kalėdas ar Išganytojo gimimą.
По одному из мнений, приведённых в Талмуде, Иехуда Маккавей и его сподвижники устроили празднование, которое было возмещением пропущенного восставшими праздника Суккот. Праздник был пропущен из-за гражданской войны и ритуального осквернения Храма язычниками.
Jei ir praleido savo Kūčias, šiemet uždegė Didžiąją Menorą kaip tik tada, kai Elnias Devyniaragis atbėga.
Ir ne septynšakę, o devynių žvakių.
Ne tik Vilniuj devynių.
Menorų virsmas.
Kalėdos Kaledonijoj.
Kaledonų vyriausybė kalėdoja - gaila, bet, kol kas, visom prasmėm.
Kas jai duoda, kas skolina?
Kalėdinis virsmas.
Šitoks?
Ne toks.
Perėjusi į maros sritį, gyvybės kreivė vis dar leidžiasi žemyn iki žiemos saulėgrįžos, kuri yra priešprieša aukščiausiam gyvybės suklestėjimui – kupai. Tamsa vis tirštėja, pasaulis smenga pragarmėn, kol didysis Rėdos ratas pasiekia žemiausiąjį tašką. Tai Kalėdos – didžiausio gamtos apmirimo, nuovargio metas, maros pergalės valanda. Tačiau Kalėdos yra ir vilties pradžia. Būtent Kūčių vakarą įvyksta didysis lūžis – aukštyn, į šviesą, į viltį.
2011-12-24
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą