Gėdingai vieša
moralinių vertybių panieka.
„Noriu pasakyti būsimoms kartoms, kad
nesantaika savose gretose smogia stipriau negu užpuoliko kalavijas, o vidiniai
nesutarimai plačiai atveria duris išoriniam priešui“ - Suomijos
Prezidento ir maršalo Karlo Manerheimo žodžiai.
Nepelnytai nežeminkime savęs, savo Tautos. Nejučiomis
kartais ir šiandien pasijuntu tarsi ir vėl gyvenčiau gūdžiais okupacijų metais
- paniekinamai daužomi, nukabinami mūsų didvyrių vardai, viešai ginami
kolaborantai, prieš akis šmėžuoja išdavikų-kolaborantų vardų gatvės, namai, paminklai, lyg šventieji
aukštinami kitataučiai - žydai, čigonai, o mes, lietuviai, aprašomi,
vaizduojami tarsi kokie nusikaltėliai, žydšaudžiai, smogikai - atgyja komunistinis
šūkis: "Draugai komunistai,
literatai, visi sutelktai į kovą prieš buržuazinius nacionalistus". T.
Venclova tuoj pat antrina: "Patriotai
temoka tik pjudyti". "Jie -
jokie partizanai, jie - banditai", ciniškai apkaltinami Laisvės gynėjai
leidžiamose vanagaičių, ivaškevičių knygose. "Paminklai okupantams, išdavikams, mūsų Tautos žudikams -
istorinis paveldas, saugokime juos
įstatymais", - teisinami mūsų Tautos didvyrių žudikai.
Mūsų Valstybė,
mūsų didi Tauta per paskutiniuosius amžius patyrė didelį dvasinį ir ypač fizinį
genocidą - mūsų Tautą virš šimto metų naikino cariniai okupantai o vėliau pusamžį
dar žiauresni sovietiniai bolševikiniai okupantai.
Ir vėl, netgi brangia
kraujo kaina, iškovojome Nepriklausomybę. Deja, ne tik kolaborantų palikuonys,
sovietinių okupantų ideologijos likučiai, bet ir sostinės meras R. Šimašius
[gal valdžios apakintas o gal ir genų šaukiamas] įžūliai viešai bando niekinti
mūsų Tautos didvyrius, lig šiol aukština okupantų įamžintus kolaborantus, mūsų
Tautos žudikus.
Civilizuotame
pasaulyje nuo pat valstybingumo ištakų visais meniniais būdais pagerbiami ir
įamžinami tautų, valstybių svarbiausi įvykiai, jų valdovai-kūrėjai,
gynėjai-karvedžiai. Išdavikai, kolaborantai, okupantai - smerkiami.
Tamista R.
Šimašiau [F. Kukliansky, V. Tomaševski, M. Ivaškevičiau, T. Venclova ir kt.,
nesubrendę politikai, valdžios atstovai, rašytojų valdyba ir jų ideologiniai
bendraminčiai] negi nežinote amžinos pasaulio tiesos, kad žmogus paėmęs net ir
ginklą į rankas ginti savo namus, šeimą nuo banditų, žmogus stojęs ginti savo
Tautą, Tėvynę, Valstybę nuo nuožmaus žudiko-okupanto besąlygiškai yra gerbtinas
narsuolis, didvyris, yra savo Tėvynės patriotas.
Visų laikų Lietuvos Laisvės gynėjai -
sukilėliai, partizanai buvo, yra ir bus mums ir ateinančioms kartoms tauraus
Laisvės gynėjo-kario pavyzdys. Kariai-gynėjai visur, visada ir per amžius yra
ypatingai Tautos gerbiami. Tai pagrįstai teigiu aš kaip mūsų Valstybės
gynėjas-karys.
Prašau Jus
visus pagrįstai pasvarstyti ir atsakyti [bent jau sau] kodėl jūs ir toliau
tęsiate mūsų, [savos?] Tautos dvasinį genocidą? Aš irgi argumentuotai, viešai
pareiškiu savo šią nuomonę.
Didžiuokimės savo kilme. Tamista R.
Šimašiau [F. Kukliansky, V. Tomaševski, M. Ivaškevičiau, T. Venclova ir kt.,
nesubrendę politikai, valdžios atstovai, rašytojų valdyba ir jų ideologiniai
bendraminčiai] prieš pareiškiant savo nuomonę siūlau įsigilinti į mūsų Tautos
istoriją, pamąstyti apie savo kilmę. Atkreipiu Tamistų dėmesį, kad civilizuotame
pasaulyje, į kurį mes jau ir vėl sugrįžome, žmonės viešai didžiuojasi savo šeimos,
giminės kilme ir ant tų pamatinių vertybių kuria savo ateitį. Mes savo Tautos
kilmės šaknį turime tvirtai gilią, tačiau savo šeimų kilmės šaknimis ne visi didžiuojamės.
Sektinas
pavyzdys - Nepriklausomybės kūrėjas prof. Vyt. Landsbergis nuo pat pirmų
Nepriklausomybės dienų viešai skelbia savo kilmę, didžiuojasi savo tėvais,
protėviais. Ir dabartinis Prezidentas G. Nausėda civilizuotai ir viešai didžiuojasi
savo kilme, tėvais, protėviais. Didžiuojuosi ir aš savo protėviais
Karaliaučiaus karo inžinieriais aristokratais, didžiuojuosi ir seneliu 1919 m.
žuvusiu kovose su bolševikais už Lietuvos Nepriklausomybę, didžiuojuosi ir savo
tėvais pasmerktais gyventi ir mane
auginti žiauriomis sovietinės okupacijos sąlygomis. Didžiuojuosi aš prisidėjęs
prie mūsų Valstybės Nepriklausomybės atkūrimo.
Belieka tik
stebėtis, kad šiandieniniai aukšti pareigūnai, politikai savo biografijas
pradeda nuo tuščio lapo: gimiau, mokiausi, žmona, vaikai. Negi jūs neturite
tėvų, senelių, prosenelių, negi nesididžiuojate savo kilme? Negi norite
pamiršti savo protėvius, kilmę? Kodėl? Juk kurti savo Tautos, Valstybės ateitį,
gali tik puoselėjantis savo šeimos, giminės kilmę, ja didžiuojantis.
Praeitį vertinkime objektyviai. Tamista
R. Šimašiau [F. Kukliansky, V. Tomaševski, M. Ivaškevičiau, T. Venclova ir kt.,
nesubrendę politikai, valdžios atstovai, rašytojų valdyba ir jų ideologiniai
bendraminčiai] turite žinoti, kad žydus nuo visiško išnaikinimo dar gūdžiais
viduramžiais išgelbėjo Lietuva - mūsų valdovai, mūsų lietuvių Tauta [kaip kad
ir mūsų kaimynai lenkai] priėmė žydus, apgyvendino. Žydams mirtinai sunkiu metu
mes, lietuviai, užsitraukdami visos krikščioniškosios Europos pyktį, rizikuodami
savo saugumu, ištiesėme ranką, išgelbėjome žydus nuo visiško jų išnaikinimo. O
kaip žydai atsidėkojo mums mirtinai sunkiu paskutinių okupacijų laiku?
Štai tik vienas
viešas [iš šimtų mūsų Tautos naikinimo] pavyzdys - teroristinių
gaujų dalyvių Chaimo Lazaro, Pauliaus Bagrianskio, Abos Kovnerio atsiminimai
apie Kaniūkų kaimą ir kaniūkiečių itin žiaurų sunaikinimą. P. Bagrianskio
aprašyta, kaip buvo niekinami lavonai, primena komunistinių nusikaltėlių
braižą, kai jie, traukdamiesi nuo buvusių sąjungininkų nacių, 1941m. birželio
pabaigoje susidorojo su Rainių ir kitais lietuvių kankiniais. Štai tik keli
sakiniai iš 1988 m. paskelbtų atsiminimų apie Kaniūkų kaimo žudynes [Pirsumim
(Tel Aviv: Publications of the Museum of the Combatants and Partisans), no.65–66 (December 1988):
„Manęs nenustebino, kai 1944 m. mūsų partizanams buvo
pranešta, kad eisime pamokyti Kaniūkų kaimą. Mūsų 25 asmenų žydų būriui vadovavo Jakobas Preneris. Supratau, jog
mūsų tikslas – sunaikinti visą kaimą kartu su jo gyventojais. Tegu tai bus
pamoka kitiems kaimams – kad jie gerai pagalvotų prieš nuspręsdami mums
priešintis.
... Lygiai vidurnaktį visi buvo nurodytose vietose ir
laukė signalo pulti Kaniūkų kaimą. Vieni turėjo padegti trobas, kiti – užtverti
kelius iš kaimo. Ir lygiai dvyliktą kaimas suliepsnojo. Tvartuose siaubingai
baubė karvės, žviegė kiaulės, žvengė arkliai. Liepsnose girdėjosi bandančių
pabėgti kaimo gyventojų klyksmas – šiame košmariškame pragare negalėjai
atskirti žmonių riksmo ar balso.
... Magidas užšoko ant akmens ir sušuko: „Mes esame
žydai. Mes parodysime, ką galime. Pirmyn, draugai!“ Mačiau kaip vienas iš
mūsiškių vidutinio amžiaus moteriškės galvą prispaudęs prie didelio akmens,
kitu akmeniu ją daužė. Tai buvo maždaug 22 metų jaunuolis, su kuriuo visą laiką
kartu dirbome pogrindyje. Kirsdamas kelią pastebėjau vyriškį, bandantį pabėgti
iš kaimo. Aš nuspaudžiau gaiduką. Jis
griuvo negyvas... Išvydau siaubingai kraupų vaizdą. Nedidelėje miško
laukymėje tysojo pusračiu sumesti įvairaus amžiaus moterų ir vyrų kūnai. Visi
buvo nuogi, suversti ant nugarų. Artėdamas pamačiau, kaip vienas mūsų būrio vyras
šaudė į kūnų tarpkojus. Šiame žiauriame žaidime dalyvavo visi žydų būrio
vyrai – kvatodami, su laukiniu įtūžiu.
Kaimas buvo paskendęs raudonose liepsnose, vis dar
girdėjosi sprogimai ir degančių gyvulių keliami garsai. Mačiau gulinčius
valstiečių, nušautų bandant pabėgti iš kaimo, kūnus. Maždaug antrą valandą po
vidurnakčio Kaniūkų kaimas buvo visiškai sudegintas - sudegę visi žmonės: ir
vaikai, ir moterys, ir vyrai, kiti pribaigti mūsų vyrų, kai bandė pabėgti iš
šio pragaro. Mano būrio žmonės buvo pavargę, bet jų veidai atrodė patenkinti ir laimingi, kad įvykdė užduotį.
Tik nedaugelis suvokė, kokios baisios žudynės buvo įvykdytos per vieną valandą...
Į bazę grįžome vėlai naktį. Už Kaniūkų sunaikinimą visą naktį gėrė, valgė ir
dainavo. Jiems patiko žudyti, griauti, o labiausiai – gerti.
R. Margolis atsiminimuose nurodė, kad puolime prieš
Kaniūkus dalyvavo ir Fania Brancovskaja, [sovietmečiu ir vėliau] dirbusi
Vilniaus universitete veikiančiame Vilniaus jidiš institute bibliotekininke.
Tai paskatino Lietuvos prokurorus apklausti pastarąją kaip liudininkę. Tačiau
tai sukėlė isterišką žydų veikėjų, laikančių žydų partizanus neliečiamaisiais,
reakciją.
Kitas asmuo, įtariamas nusikaltimais būnant raudonųjų
partizanų gretose, o vėliau, 1945 m. kovą dalyvavęs stambioje operacijoje prieš Tigro rinktinės lietuvių
partizanus Labanoro girioje, Icchakas Aradas, po daugelio metų ne tik neteisiamas
už padarytus nusikaltimus, bet netgi buvo E. Zingerio pakviestas į Tarptautinę
komisiją nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje.
Tuo metu kai
šimtai lietuvių, rizikuodami savo gyvybėmis, gelbėjo žydus, šimtai žydų
tautybės žmonių dalyvavo vykdant žiaurų mūsų Tautos genocidą sovietinės
okupacijos metais - trėmė, žudė, skundė, plėšikavo...
Tamista R.
Šimašiau [F. Kukliansky, V. Tomaševski, M. Ivaškevičiau, T. Venclova ir kt.,
nesubrendę politikai, valdžios atstovai, rašytojų valdyba ir jų ideologiniai
bendraminčiai] nesusitapatinkite su šventaisiais, neteiskite kitų nebūdami
teisuoliais, nevadinkite mūsų Tautos žydšaudžiais. Lietuva žydus gelbėjo nuo
pražūties ir viduramžiais, ir okupacijų metais. Nė vienas lietuvis viešai
nesigyrė, nesididžiavo žydų žudynėmis taip kaip ne tik Kaniūkų žudikai. Neraginu
kerštauti o tik labai faktiškai, argumentuotai įvertinkime mūsų bendrus
kruvinus istorinius įvykius ir padarykime rimtą išvadą ateičiai. Lenkai, ir ne
tik, tai jau daro.
Žmogiškai patariu. Tamista R. Šimašiau
[F. Kukliansky, V. Tomaševski, M. Ivaškevičiau, T. Venclova ir kt., nesubrendę
politikai, valdžios atstovai, rašytojų valdyba ir jų ideologiniai
bendraminčiai] jūs tik su mirusiaisiais ciniškai dorojatės - jie negali patys
apsiginti. Šimašiau nedarykit tai ko nesugebate, geriau užsiimkite Zuoku dėl a.
a. J. Meko palikimo, tai jūs geriau sugebėsite.
F. Kurlianski, Dušanski
ir kt., gyvenantys čia arba sugrįžkite iš svetur su savo bendrais į Lietuvą,
pabučiuokite šią žemę... atstatykite ne tik Kaniūkų o ir dešimtis kitų jūsų
tėvynainių žiauriai sunaikintų su gyvais žmonėmis mūsų kaimų ir miestelių,
sugražinkite tūkstančius ištremtųjų bei jų turtą, kaip kad ir mano senelių,
tėvų namus ir turtą, pastatykite savo aukoms atsiprašymo paminklus. O jau tik
tada ir Dovydo žvaigždę.
V. Tomaševski,
nusisegęs kolorado juostelę, prisimink Lietuvai kruvinuosius 1991m. kai
sovietiniai jedinstveninkai ranka rankon su lenkų autonomininkais draskė
Vilniaus kraštą, prisimink ir tai, kad mūsų kraują pralieja Medininkuose
omonininkai, kurių vadas buvo Česlov Mlynik. Prisimink kaip ir Tamista pats
kaip lenkų akcijos atstovas, net euro parlamentarus Vilniun sukvietęs, į šuns
dienas klojai mūsų Lietuvą, mūsų Tautą šmeiždamas.
Tamistos
rašytojais save vadinantys asmenys - nekurkite savo Tautą dergiančių rašliavų
o, kaip ir dera civilizuoto pasaulio
kūrėjui, kurkite vertingus, aukštos moralės kūrinius. Na, o jeigu nesugebate
tad bent nederkite mūsų Valstybės, mūsų Tautos didvyrių. Dergti savo Tautą,
Tėvynę - negarbingiausias veiksmas.
Visi Tamistos įsiklausykite
į dvasinio autoriteto popiežius Jonas Paulius II 1993 m. Vilniuje tartus
žodžius: „Nepaprastai jaudindamasis ką
tik pabučiavau Lietuvos žemę. Ši jūsų žemė yra brangi visai krikščioniškajai
tautai. Lietuva - yra visų žmogiškų
laisvių pagrindas... Ir prie Nepriklausomybės
karių kapų meldėsi: „Štai anie kryžiai
primena kritusius kovos lauke karius, krauju aplaisčiusius žemę...“
Tamista R.
Šimašiau [F. Kukliansky, V. Tomaševski, M. Ivaškevičiau, T. Venclova ir kt.,
nesubrendę politikai, valdžios atstovai, rašytojų valdyba ir jų ideologiniai
bendraminčiai], be Tamistų vyko Tautos Atgimimas, be Tamistų Tauta stovėjo
Baltijos kelyje, be Tamistų Sausį gimė krauju apšlakstyta Nepriklausomybė, be
Tamistų įžengėme į civilizuotą pasaulį, NATO, be Tamistų mūsų Tauta, Valstybė tvirtai
kuria ateitį.
Žirgyne yra
žirgai. Bet yra ir jų mėšlas.
Tai tokios
mintys lydėjo mane einant K. Škirpos alėja, žvelgiant į Tamistas
piktdžiugiškai-pasalūniškai stovinčius it kolorado vabalai prie sudaužytos
Generolo Vėtros lentos.
[Ne]
pagarbiai
Jonas
Užurka, dim. plk. lt., rašytojas, Valstybės gynėjas-karys.
..........................................................................................................................................................................................................
Aš, Eugenijus Paliokas, papildau šį tinklaraščio įrašą šitaip:
Jonas Užurka
(g. 1947 m. gruodžio 7 d. Dusmenyse, Trakų apskritis) – Lietuvos prozininkas, istorinių romanų rašytojas, Lietuvos rašytojų sąjungos narys.
1965 m. baigė Onuškio vidurinę mokyklą, 1971 m. – Leningrado motošaulių aukštąją karo vadų mokyklą. Dirbo Lietuvos krašto apsaugos sistemoje. Lietuvos krašto apsaugos sistemos kūrėjas, Nepriklausomybės gynėjas-karys.
Savo kūrybą pradėjo 1990 m. kaip publicistas, rašantis apie karą Afganistane ir Lietuvos kariuomenę. 1993 m. išleista pirmoji jo prisiminimų knyga („Kario knyga“).
1997–2004 m. Lietuvos nepriklausomųjų rašytojų sąjungos narys. Nuo 2004 - Lietuvos rašytojų sąjungos narys. Istorinius romanus rašo nuo 1999 m.
Rašytojas jau keletą metų plėtoja projektą
Pirmoji šio projekto knyga – 2008 m. išleista trilogija apie šalies valdovus Mindaugą, Gediminą ir Vytautą.
jam paskirta Lietuvos tūkstantmečio minėjimo direkcijos prie LR Prezidento kanceliarijos skelbto konkurso pirmoji premija.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą