2017-08-04

Chochma


Хохмить это:



Хохмить


хохми́ть
несов. неперех. разг.
Придумывать хохмыизображать что-либо смешноешутитьбалагурить.

  • хохмить — зубоскальничать, изощряться в остроумии, балагурить, остроумничать, острить, зубоскалить, подшучивать, острословить, шутить, насмехаться, насмешничать Словарь русских синонимов. хохмить см. острить Словарь синонимов русского языка. Практический… …   Словарь синонимов
  • ХОХМИТЬ — ХОХМИТЬ, млю, мишь; несовер. (прост.). Заниматься хохмами, шутить, балагурить. Толковый словарь Ожегова. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова. 1949 1992 …   Толковый словарь Ожегова
  • хохмить — хохм ить, мл ю, м ит …   Русский орфографический словарь
  • хохмить — (II), хохмлю/, хохми/шь, мя/т …   Орфографический словарь русского языка
  • хохмить — млю, мишь; нсв. Разг. Придумывать остроумные весёлые шутки; шутить, балагурить. Х. весь вечер. Х. в компании. Кончай х.! Выслушай как человек …   Энциклопедический словарь
  • Хохмить — Негативное явление. См. быть шутом гороховым, гаерничать …   Энциклопедический словарь по психологии и педагогике
  • хохмить — млю/, ми/шь; нсв.; разг. Придумывать остроумные весёлые шутки; шутить, балагурить. Хохми/ть весь вечер. Хохми/ть в компании. Кончай хохми/ть! Выслушай как человек …   Словарь многих выражений
  • хохмить — хохм/и/ть …   Морфемно-орфографический словарь
  • хохмить —    Негативное явление.    См. быть шутом гороховым, гаерничать …   Культура речевого общения: Этика. 
ХО́ХМА, -ыжен. (прост.). Шуткарозыгрышчто-нсмешноеВесёлая хОчередная х.

Вот какая хохма:

Потери литвинов, преимущественно русинов
Chochma (hebr. חכמה) – druga sefira; określenie oznaczające w kabale Mądrość, myśl Boga, jak również męską zasadę w świecie. Jest wszędzie tam, gdzie obserwujemy zmiany i ruch. Symbolizowana przez liczbę 10. Jest siłą dynamiczną, pozytywną. W Drzewie Życiaznajduje się na tym samym poziomie, co przeciwna jej Bina.

1) The Zohar breaks up the word chochma itself into two words: "koach" and "mah". "Koach" means "potential", and "mah" means "what is". Thus chochma means "the potential of what is", or "the potential to be". This aspect of chochma describes the state of chochma in relation to the sefiraof keter. As chochma emanates from keter, it "appears" in an obscure and undefined state. It is only potential being. It is virtually non-being. Thus the verse states, "and chochma emerges from nothingness" (Job 28:12). In other words, it is in a state of constant flux between being and non-being - between revelation, the first point of immanent being, and non-revelation as it returns to its state of potential and merges in its source, keterChochmaflashes in and out of existence. The Infinite Light thus becomes unified in the world of Atzilut through clothing itself first in the sefira of chochma.
2) The second aspect of the sefira of chochma is that it is the first of the immanent or in-dwelling sefirot. This is why it is called the beginning; Psalms (111:10) states "reishit chochma..." -- "chochma is the first, the head", that is to say the first of the immanent sefirot, the beginning and root of immanent being. Keter is the all-encompassing sefira from which all other sefirot are generated, whereas chochma is the first sefira to actually be generated.
…chochma is … highly condensed revelation of G‑dly light
3) The third aspect of chochma is that it is called the life-force of all Creation. The account of the Creation at the beginning of Genesis begins with the word "bereishit", -- "in the beginning". One of the Aramaic translations of the TorahTargum Yonatan renders the word bereishit as b'chuchmata -- "with chochma," for this sefira is also the instrument of Creation. That is to say, it permeates all of creation. This is the meaning of the verse "You made everything with chochma" (Psalms 104:24). In this sense Scripture refers to chochma as the life-force of all creation (as opposed to keter which is the expression of purpose and motivation of all of creation), as in the verse "and chochma enlivens (or vitalizes) all that possess it" (Ecclesiastes 7:12). Similarly, "They will die but not with chochma" (Job 4:21), that is to say when they are without chochma. This is the aspect of chochma in its relation to all the other sefirot.
Thus, in brief, chochma is defined as the germinal, highly condensed revelation of G‑dly light in the highest level of immanence that is in the life force of all of creation.




















Komentarų nėra: