2014-04-11

Teisė paprastai

Žinia, teisė – sudėtingas ir didelis mokslas, tačiau jo pagrindą sudaro elementari praktinė logika, griežti, bet kartu paprasti dėsniai, kurie iš esmės taip pat veikia visur: filosofijoje, matematikoje, fizikoje, žemės ūkyje, medicinoje ar bet kur kitur kasdieniame gyvenime.

Štai imkime praktinę situaciją. Petras Jonui paskolino šimtą litų. Petras ramus, nes tikras, kad Jonas sąžiningas ir skolą grąžins. Praėjus sutartam laikui, Petras paprašo grąžinti skolą, tačiau Jonas atkerta, kad negrąžins, nes dabar pinigų neturi ir grąžins kada nors, kai turės. Štai čia kyla klasikinis konfliktas dėl susitarimo (sutarties) nesilaikymo. Petras čia įgyja teisę kviesti Joną į teismą, o dar ir melagiu viešai apšaukti.

Teisininkas Jonas Udris iš Vyriausiosios Rinkimų Komisijos rašo, tas pats, su kuriuo susirašinėjau, dėl Referendumo įstatymo.

Kad sutarties vertimas praturtino teisės terminiją, nes teko sugalvoti naujų sąvokų, nerašo.

Kas tie galvočiai?
.
Tiek to.
.
Petras Jonui paskolino šimtą litų.
..
Petras čia įgyja teisę kviesti Joną į teismą, o dar ir melagiu viešai apšaukti.
.
Supaprastintas modelis. Pradžia.



Aš - Centrinis bankas. Tu - šalis. Aš padirbau 100 pinigų ir paskolinau tau per bankus. Pigiai, po 2% metinių palūkanų (jos vadinamos bazinėmis palūkanomis). Per kiek metų tu, šalie, gražinsi man mano šimtinę palūkanomis? Teisingai, per 50 metų. Ir liksi man skolinga tą patį 100 pinigėlių. 



IŠ KUR IMSI? 



Pinigėliai juk pas mane? A? 



DABAR TU - MANO VERGĖ!



IR NEPAMIRŠK: TU ESI RIMTAI SUPANČIOTA, NES TEISĖSAUGA, VISUOMENĖ IR BANDITAI MANO TVARKĄ PRIPAŽĮSTA.



IR NEPAMIRŠK: ŠITAS BANKELIS YRA MANO: PRIVATUS. KAIP PASAKYSIU, TAIP IR BUS. JEI GALVOJI, KAD PREZIDENTAS MANĘS NEKLAUSYS - KLYSTI. JIS ATSIMENA APIE TOKĮ JONĄ KENEDĮ. LIEPSIU PAMOKYTI KOKĮ ŽĄSINĄ KUR NORS PAS SIAURAAKIUS AR BET KUR KITUR - SURINKS KAREIVAS IR PAMOKYS.
 


O TAU, ŠALIE, PAAIŠKINSIU, KAD TAVO LAIMĖ - KUO DAUGIAU VARTOTI. KAD BĖGTUM PASKUI MANO PINIGĖLĮ AMŽINAI. NEGALVODAMA.
 

VADINAMI MOKSLININKAI - EKONOMISTAI IR KITOKIE - ŠITĄ TAVO GLOBALŲJĮ TIKSLĄ AIŠKIAI TAU IŠAIŠKINS.

Reformatorius Eugenijus che Paliokas al Osama ibn Hosana
.
Teisė... 

Komentarų nėra: